ادامه مبارزه اسیر فلسطینی برای آزادی به رغم بحران وضعیت جسمی

ادامه مبارزه اسیر فلسطینی برای آزادی به رغم بحران وضعیت جسمی
شنبه 5 شهريور 1401 - 18:05

خلیل عواوده اسیر فلسطینی در حالی به ادامه مبارزه خود برای رسیدن به آزادی ادامه می دهد که وضع سلامت او بحرانی است.

العالم _ فلسطین

خلیل عواوده اسیر فلسطینی 40 ساله اهل شهرک إذنا در غرب الخليل، در حالی اعتصاب غذای خود را در اعتراض به بازداشت اداری برای صد و شصت و هشتمین روز ادامه می دهد که وضع جسمی و سلامتی او بحرانی است.

احمد موسی دیگر اسیر 44 ساله فلسطینی به بخش مراقبت های ویژه زندان الرمله منتقل شده است و القابع برادرش در زندان عوفر از شهرک الخضر در جنوب بيت لحم هم 20 روز متوالی است که در مخالفت با بازداشت اداری اعتصاب غذا کرده اند.

این در حالی است که فرمانده نظامی رژیم اشغالگر حدود یک هفته پیش تصمیم گرفت بازداشت اداری عواوده را متوقف کند.

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد: تصمیم برای توقف بازداشت اداری عواوده براساس اطلاعات و گزارش های پزشکی بیمارستان است که نشان می دهد وضع وی بحرانی و جانش در خطر است. این در حالی است که اگر حال عواوده بهبود یابد و بخواهد از بیمارستان بیرون برود، بار دیگر بلافاصله بازداشت خواهد شد.

این باشگاه افزود تصمیم به توقف به معنای پایان بازداشت اداری نیست بلکه به این معنی است که اداره بازداشتگاه های رژیم اشغالگر و دستگاه اطلاعاتی این رژیم با نام شاباک، درمورد سرنوشت و زندگی فرد بازداشتی از خود رفع مسئولیت می کند و به بازداشتگاه غیر رسمی در بیمارستان تحویل داده می شود و تحت نظر نیروهای امنیتی بیمارستان قرار خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها