انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ برنی سندرز محبوب‌تر از بایدن و ترامپ

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ برنی سندرز محبوب‌تر از بایدن و ترامپ
شنبه 5 شهريور 1401 - 19:19

نظرسنجی جدید در آمریکا درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که «برنی سندرز» محبوب‌ترین نامزد است.

العالم - آمریکا

در حالی که نگرانی دولت جو بایدن و دموکرات‌ها درباره انتخابات میان دوره‌ای کنگره و احتمال از دست دادن مجالس نمایندگان و سنا بالا گرفته است، نتیجه یک نظرسنجی درباره محبوب‌ترین نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خبرساز شده است.

نتیجه نظرسنجی مشترک «یو اس ای تودی» و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد که برنی سندرز از جو بایدن و دونالد ترامپ پیشی گرفته و رتبه اول نامزدهای محبوب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را از آن خود کرده است.

به گزارش وبگاه «هیل»، نتیجه نظرسنجی درباره ۲۳ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که برنی سندرز سناتور شناخته شده و سوسیالیست آمریکایی با کسب ۴۶ درصد، در صدر نامزدهای محبوب این رقابت قرار گرفته است.

به رغم محبوبیت ۴۶ درصد برنی سندرز، ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که نظر نامساعدی نسبت به این سناتور ایالت ورمونت دارند.

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات کنونی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه سابق این کشور توانستند ۴۱ درصد آرا را کسب کنند و به طور مشترک در رتبه دوم قرار گرفتند.

بعد از سندرز، بایدن و ترامپ، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور سابق این کشور با ۴۰ درصد در رده‌های بعدی نامزدهای محبوب انتخابات ۲۰۲۴ قرار گرفتند.

از نکات مهم این نظرسنجی، اختلاف نظر اساسی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره نامزد مورد نظرشان برای انتخابات ریاست جمهوری است.

در میان دموکرات‌ها، جو بایدن بیشترین میزان حمایت دموکرات‌ها را به خود اختصاص داده و توانسته نظر مساعد ۸۲ درصد را کسب کند. ۱۱ درصد از جمهوری‌خواهان هم نظر مساعد خودشان را درباره بایدن ابراز داشتند.

در اردوگاه جمهوری‌خواهان، دونالد ترامپ همچنان یکه‌تاز است و نظر مساعد ۸۱ درصد از حامیان این حزب در آمریکا را به خود جلب کرده است.

رتبه دوم و سوم نامزدهای محبوب جمهوری‌خواهان به مایک پنس و سناتور «تد کروز» اختصاص یافته است. پنس ۶۹ درصد و کروز ۶۸ درصد آرای جمهوری‌خواهان شرکت کننده در این نظرسنجی را کسب کردند.

به گزارش فارس، نظرسنجی مشترک «یو اس ای تودی» و موسسه «ایپسوس» طی روزهای هجدهم تا ۲۲ آگوست (۲۷ تا ۳۱ مرداد) از ۲۳۴۵ بزرگسال آمریکایی و به صورت مصاحبه‎‌های برخط (آنلاین) گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها