ائتلاف سعودی چهارمین کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی چهارمین کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرد
شنبه 5 شهريور 1401 - 19:46

 شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی حامل سوخت دیگر این کشور توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی خبر داد.

العالم - جهاداسلامی

بنابر گزارش شبکه المسیره، «عصام المتوکل» در این باره گفت: ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و آمریکا، کشتی «تیارا» حامل سوخت گازوئیل را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرد.

وی افزود: ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی با نقض مجدد آتش‌بس این کشتی را علی‌رغم دارا بودن مجوز سازمان ملل توقیف کرده است.

المتوکل ادامه داد: با توقیف کشتی تیارا کشتی‌های سوختی در توقیف ائتلاف سعودی به چهار کشتی افزایش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان ملل تا کنون هیچ اقدام مثبتی برای پایان دادن به دزدی دریایی ائتلاف متجاوز انجام نداده است.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن جمعه شب گفته بود که سه کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف سعودی است.

«عصام متوکل» افزود: بر اساس مفاد آتش بس توافق شد تا ۵۴ کشتی حامل نفت وارد بنادر یمن شود که از آغاز این آتش بس ۳۳ کشتی فقط اجازه ورود پیدا کرد.

او ادامه داد: نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و خود این نهاد به صورت مطلوب برای ورود کشتی‌های حامل سوخت یمن به ائتلاف متجاوز فشار نیاوردند.

سخنگوی شرکت نفت یمن اضافه کرد، سازمان ملل متحد تنها از نام مردم یمن برای جمع کردن کمک‌های مالی استفاده می‌کند و برای پایان محاصره از آنها اقدامی نمی‌کند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها