سیل در آمریکا؛

اعلام وضعیت فوق‌العاده در ایالت می‌سی‌سی‌پی

يکشنبه 6 شهريور 1401 - 11:38

طی هفته های اخیر بارندگی های بی سابقه در فصل تابستان باعث طغیان رودخانه ها و سیل در برخی از ایالت های آمریکا شد و اکنون مقام های مسئول در ایالت می‌سی‌سی‌پی واقع در جنوب آمریکا، در مواجهه با این تهدید آب و هوایی، وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

العالم - آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر، افزود: «تیت رویز» (Tate Reeves) فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی با توجه به بالا آمدن سطح رودخانه «پرل» (Pearl River) به میزان ۳۶ فوت (حدود ۱۰ متر) و بیم جاری شدن سیل، دراین ایالت حالت فوق العاده اعلام کرده است .

بنابراین گزارش، از ساکنان شهر «جکسون» مرکز ایالت می‌سی‌سی‌پی و پرجمعیت ترین شهر این ایالت خواسته شده تا ظرف ۴۸ ساعت اقدام به تخلیه خانه های خود کنند، این شهر در سال ۲۰۲۰ یک بار شاهد طغیان سیل بوده است.

مقام های شهر جکسون بیم آن دارند که در صورت جاری شدن سیل بسیاری از خیابان های این شهر به زیر آب رود.

این رسانه تصویری آمریکایی گزارش داد: ده ها مرکز نگهداری از کودکان در ایات می‌سی‌سی‌پی تخلیه شده اند.

۲ کشته در سیل لاوس وگاس ایالت نوادا

پیش از این بارش های موسمی بی سابقه در مورخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، در آمریکا باعث جاری شدن سیل در دو ایالت آریزونا و نوادا شد.

جاری شدن سیل در پارکینگ هتل و ساختمان های بلندمرتبه در لاس وگاس ایالت نوادا آمریکا

وقوع این سیل در لاس وگاس واقع در ایالت آریزونا دو کشته برجای گذاشت و همچنین به برخی از هتل ها خسارت وارد کرد و همچنین آب گرفتگی در پارکینگ ساختمان های بلند مرتبه ایالت نوادا را به همراه داشت.
2

کالیفرنیا در انتظار سیل بی سابقه

مطالعات صورت گرفته توسط موسسه «پیشرفت های علوم» (SA)، که نتایج آن در مورخ ۲۳ مرداد ماه بر روی تارنمای شبکه خبری سی ان ان قرار گرفت، حکایت از این داشت که ایالت کالیفرنیا به دلیل موج تغییرات آب وهوایی با وقوع سیل مهیبی مواجه خواهد شد.

«دانیل سوان» (Daneil Swain) دانشمند علوم تغییرات آب و هوایی از دانشگاه لس آنجلس که در این تحقیق مشارکت داشت دراین باره اعلام کرد: وقوع چنین سیل مهیبی پیامدهای فاجعه باری برای ساکنان ایالت کالیفرنیا به همراه خواهد داشت، وی در توصیف ابعاد طغیان چنین سیلی گفت آنچه را که تابستان امسال در منطقه «سنت لوئیس» و ایالت کنتاکی شاهد بودیم ، این بار برای تمامی ایالت کالیفرنیا باید در نظر گرفت.

به گفته کارشناسان، جاری شدن چنین سیل قابل پیش بینی، دشت های کالیفرنیا را به یک دریای وسیعی بدل خواهد کرد، کارشناسان بر این باور هستند که تغییرات آب و هوایی موجب می گردد تا وقوع چنین فاجعه ای تسریع شود.

3

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها