همکاری تسلیحاتی اسرائیل با ناتو در سایه بحران در روابط تل آویو - مسکو

همکاری تسلیحاتی اسرائیل با ناتو در سایه بحران در روابط تل آویو - مسکو
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 16:09

در شرایطی که روابط مسکو و تل‌آویو به خاطر حمایت رژیم صهیونیستی از اوکراین تیره شده است، یک روزنامه چاپ تل‌آویو از فروش دو فروند هواپیمای جاسوسی این رژیم به یکی از اعضای پیمان نظامی ناتو خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تحت عنوان «مشتری مخفی هواپیماهای جاسوسی اسرائیل در ناتو فاش شد»، نوشت: اسناد موجود حاکی از آن است که ایتالیا دو هواپیمای جمع‌آوری اطلاعات به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار از اسرائیل خریداری کرده‌است.

این گزارش تصریح کرد: صنایع هوافضای اسرائیل قراردادی به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار، با ایتالیا برای خرید دو هواپیمای جاسوسی و خدمات جانبی آنها امضا کرده است.

براساس اسناد وزارت دفاع و پارلمان ایتالیا، بعد از خرید این دو هواپیمای جاسوسی، تعداد هواپیماهای ویژه خریداری شده از رژیم صهیونیستی به چهار عدد می‌رسد.

در ماه جولای امسال، صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که قراردادی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای فروش هواپیما به یکی از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است اما جزئیات آنرا منتشر نکرده بود.

هاآرتص با بیان اینکه قرارداد خرید هواپیماهای جاسوسی از رژیم صهیونیستی در ماه مارس ۲۰۲۲ امضا شده بود، از امضای قراردادی ۱۰ ساله بین ایتالیا و این رژیم به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات جانبی به این هواپیماها خبر داد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که بسیاری از کارشناسان جنگ اوکراین را جنگ ناتو و روسیه ارزیابی کرده‌اند، همکاری تسلیحاتی تل‌آویو با اعضای این پیمان نظامی می تواند روابط رژیم صهیونیستی و کرملین را بیش از پیش به سمت تنش ببرد.

دادگستری روسیه در اقدامی ضدصهیونیستی، حکم بسته شدن دفاتر آژانس یهود وابسته به رژیم صهیونیستی را در سراسر این کشور صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها