زلال قرآن (1293)؛

آثار گناهان چه تاثیری در سرنوشت انسان دارند ؟

آثار گناهان چه تاثیری در سرنوشت انسان دارند ؟
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 18:21

العالم_زلال قرآن

دقت و تامل و تعمق در حقیقت آیات زیر:
1– آیه 27 سوره مبارکه یونس:
« وَالَّذِينَ كَسَبُوا السَّيِّئَاتِ جَزَاءُ سَيِّئَةٍ بِمِثْلِهَا وَتَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ مَا لَهُمْ مِنَ اللَّـهِ مِنْ عَاصِمٍ كَأَنَّمَا أُغْشِيَتْ وُجُوهُهُمْ قِطَعًا مِنَ اللَّيْلِ مُظْلِمًا أُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
ترجمه: (و کسانی که مرتکب اعمال بد شدند به قدر همان اعمال زشت مجازات شوند و گرد خواری و رسوایی بر رخسارشان نشیند، و نگهبانی از (عذاب) خدا نیابند، گویی روی آنها را قطعه‌هایی از شب ظلمانی پوشانده‌ اند، آنان اهل آتش دوزخ و در آن همیشه معذبند).
2– آیه 81 سوره مبارکه بقره:
« بَلَىٰ مَنْ كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَـٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ»
ترجمه: (آری، هر کس اعمالی زشت اندوخت و کردار بدش به او احاطه نمود چنین کسانی اهل دوزخ‌اند و در آن آتش پیوسته معذّب خواهند بود).
3– آیه 90 سوره میارکه نمل:
« وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِهَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»
ترجمه: (وکسانی که بدکار و زشت کردار آیند به رو در آتش جهنم افتند. (و به آنها خطاب شود که) آیا (این عذاب آتش دوزخ) جز آن است که جزای اعمال شماست).
انسان را به باور این حقیقت می رساند که:
وقتی کدورت های حاصل از انجام گناهان و تخطی از فرامین الهی و احکام شرع مقدس، وجود آدمی را احاطه نماید و برای محو و مستور کردن آنها اقدام موثری صورت نپذیرد، او به ذلت و خواری و رسوائی و سیاه روئی در پیشگاه باعظمت الهی و آتش خشم و غضب خداوند قادر قهار و مخلد بودن در جهنم سوزان گرفتار خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها