واکنش اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط اشغالگران

واکنش اردن به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط اشغالگران
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 04:58

وزارت خارجه اردن یکشنبه شب در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا بی درنگ از هتک حرمت مسجدالاقصی دست بردارد.

العالم - اردن

«هیثم ابو الفول» سخنگوی وزارت خارجه اردن تداوم یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی و اجازه دادن به آنها برای هتک حرمت این مسجد که با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی انجام می‌شود را محکوم کرد.

وی افزود: افزایش حملات به مسجدالاقصی که همراه با اقدام‌های تحریک آمیز شهرک نشینان انجام می‌گیرد، نقض صریح و آشکار قوانین بین المللی و مغایر با قوانین و ضوابط حاکم بر قدس و اماکن مقدس آن است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن اضافه کرد، تجاوزها و هتک حرمت مقدسات روندی خطرناک است که زنگ خطر افزایش تنش‌ها را که پیامدهای آن بر همه تاثیر خواهد گذاشت، به صدا در می‌آورد.

ابو الفول تأکید کرد که مسجدالاقصی مکان عبادت مخصوص مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی اردن تنها مرجع قانونی صلاحیت دار در خصوص اداره امور این مسجد و تنظیم مقررات ورود به آن است.

سحرگاه جمعه گذشته هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد الاقصی واقع در بیت المقدس و مسجد حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل اقامه کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی نوشت: این اقدام به نشانه حمایت از اماکن مقدس اسلامی و مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه یهودی سازی و تلاش برای تغییر هویت تاریخی - دینی این مقدسات صورت گرفت.

فلسطینیان همچنین این اقدام را با هدف تاکید بر حضور دائمی خودشان در این مساجد و دفاع از آنها انجام دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها