آیا زمان توافق نزدیک است؟

دوشنبه 7 شهريور 1401 - 13:41

مسئولان ایرانی و آمریکایی اعلام کردند رسیدن به توافق بیش از هر زمان دیگر نزدیک است.

العالم _ ایران

تهران تاکید کرد که مذاکرات رفع تحریم ها در مسیر مثبت به پیش می رود و در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که رسیدن به توافق بیش از هر زمان دیگر در دو هفته گذشته نزدیک است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت مسائل باقی مانده مربوط به رفع تحریم ها است و این مسائل اندک اما اصلی و حساس و سرنوشت سازند و امیدواریم واشنگتن با عقلانیت رفتار کند و تصمیمی سیاسی بگیرد که منافع ایران و مطالبات قانونی آن را تضمین کند.

کنعانی تاکید کرد که تهران از خطوط قرمز خود در مذاکرات عقب نشینی نخواهد کرد و پس از قطعی شدن نتایج نشست های تخصصی و فنی، در نزدیک ترین زمان به آمریکا پاسخ خواهد داد.

وی افزود موضوع پاسخ به طرف آمریکایی هم اکنون از طریق نشست های فنی و تخصصی وارد مرحله بررسی شده است.

کنعانی تصریح کرد ایران موضوع رسیدن به توافق را با جدیت پیگیری می کند و معتقد است که بازگشت به توافق هسته ای به صلاح کشور و هماهنگ با منافع آن و همچنین منافع دیگر طرف ها است. ایران با این حال هم زمان تاکید می کند که دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند.

در همین حال حسين اميرعبداللهيان وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با بدر البوسعيدي همتای عمانی خود آخرین تحولات رفع تحریم ها و دیگر مسائل دو جانبه و منطقه ای را بررسی کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد پاسخ طرف آمریکا با دقت بررسی می شود و تهران نظر خود را پس از بررسی و نتیجه گیری اعلام خواهد کرد.

وی تاکید کرد که بنای دولت ایران بر تحقق توافق خوب و پایدار و قوی است.

در طرف آمریکایی نیز مسئولان کاخ سفید اعلام کردند که معتقدند بازگشت به توافق هسته ای با ایران و راه دیپلماسی بهتر است.

جان کربی سخنگوی اداره امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن پاسخ خود را درباره پیشنویس اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای داده و امیدوار است نتایج مثبت داشته باشد.

وی افزود مذاکره کنندگان امروزه به رسیدن به توافق بیش از هر زمان دیگر در دو هفته گذشته نزدیکند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها