زلال قرآن (1298)؛

چرا خداوند بندگان خود را به اخلاص در نیّت و عمل فرمان داده است؟

چرا خداوند بندگان خود را به اخلاص در نیّت و عمل فرمان داده است؟
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 23:07

العالم _ زلال قرآن

خداوند سبحان درآیه 65 سوره مبارکه غافر با بیان:

« هُوَالْحَيُّ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ فَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ»
ترجمه: (او خدای زنده ابد است، جز او هیچ خدایی نیست، پس تنها او را بخوانید و به اخلاص در دین بنده او باشید، که ستایش و سپاس مخصوص خدای یکتا آفریدگار عالمیان است).
به همگان فرمان داده که خدا وند را خالصانه بخوانید و فقط او را عبادت و پرستش و بندگی کنید، تا به وظیفه بندگی خود به درستی عمل کرده باشید.
و در آیات 11تا14 سوره مبارکه زمر با بیان:
« قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّـهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ . وَأُمِرْتُ لِأَنْ أَكُونَ أَوَّلَ الْمُسْلِمِينَ . قُلْ إِنِّي أَخَافُ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ . قُلِ اللَّـهَ أَعْبُدُ مُخْلِصًا لَهُ دِينِي»
ترجمه: (بگو که من خود مأمورم که تنها خدا را پرستش کنم و دین را برای او خالص گردانم (و هرگز شرک نیاورم . و باز مأمورم که در اسلام و در تسلیم امر خدا مقام اوّلیّت را دارا باشم. بازبگو که من اگر خدای خود را نافرمانی کنم البته از عذاب روز بزرگ قیامت می‌ ترسم. باز بگو: من خدای یکتا را می‌ پرستم و دینم را خاص و خالص برای او می‌ گردانم (و غیر او را باطل محض می ‌دانم)).
به نبی گرامی اسلام حضرت محمد (ص) فرمان داده که، بگو و موءکد و مکرر بگو، که من در بالاترین مرتبه تسلیم بودن در مقابل ذات اقدس الهی هستم و با اخلاص تمام او را عبادت وپرستش و عبودیت و بندگی می کنم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها