بیانیه بغداد درباره حمله راکتی به منطقه سبز

بیانیه بغداد درباره حمله راکتی به منطقه سبز
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 10:56

پس از گزارش رسانه‌های عراقی درباره حمله راکتی در بغداد، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی این کشور از شلیک چهار راکت به سمت منطقه سبز خبر داد.

العالم - عراق

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور، صبح امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای جزئیات حمله به منطقه سبز بغداد را اعلام کرد.

طبق اعلام این مرکز، منطقه سبز با چهار راکت هدف حمله قرار گرفته و هر چهار راکت به یک مجتمع مسکونی اصابت کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در ادامه این بیانیه اضافه کرد که این حمله راکتی خسارات مادی به همراه داشته و مبدأ حمله منطقه «الحبیبیه» و «البلدیات» در شرق بغداد بوده است.

در ادامه ناآرامی‌های امنیتی در عراق، منابع محلی بامداد امروز (سه‌شنبه) از برخورد چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز در بغداد خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند چند راکت ۱۰۷ میلی‌متری کاتیوشا از منطقه البلدیات به سمت منطقه سبز شلیک شده است.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در این باره نوشته بود: «در پی برخورد این راکت‌ها به منطقه سبز، آژیرهای خطر در داخل مجتمع سفارت آمریکا به صدا درآمد.»

دقایقی بعد، رسانه‌های عراقی مجدداً از شلیک چند فروند راکت کاتیوشا و تعدادی خمپاره به سمت منطقه سبز در بغداد خبر دادند.

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها