روزنامه ینی‌شفق گزارش داد؛

شرکت‌های آمریکایی مخفیانه به دنبال تجارت با روسیه هستند

شرکت‌های آمریکایی مخفیانه به دنبال تجارت با روسیه هستند
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 11:10

روزنامه ینی‌شفق ترکیه به نقل از منابعی آگاه گزارش داد که شرکت‌های آمریکایی از طریق ترکیه به دنبال دورزدن تحریم‌ها و تجارت با روسیه هستند.

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «ینی‌شفق» ترکیه مدعی شد شرکت‌های آمریکا مخفیانه به دنبال راهی برای دورزدن تحریم‌ها و تجارت با روسیه هستند.

ینی‌شفق به نقل از محافل تجاری در ترکیه افزود: بسیاری از شرکت‌های آمریکایی که به خاطر آغاز جنگ در اوکراین از روسیه خارج شده بودند، مخفیانه به دنبال راهی برای تجارت با روسیه از طریق ترکیه هستند.

به گفته این منابع، شرکت‌های آمریکایی که به دنبال دورزدن تحریم‌های غرب علیه روسیه هستند به شرکت‌های ترکیه‌ای پیشنهاد می‌دهند که در ازای دریافت مبلغ خاصی (کمیسیون) آنها را در معامله با شرکت‌های روسی شریک کنند.

این منابع آگاه ترکیه‌ای همچنین افزودند: این گونه پیشنهادها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و شرکت‌های آمریکایی از مسیر روسیه-ترکیه-دُبی-آمریکا تجارت می‌کنند و از روسیه کالا می‌خرند.

به نوشته ینی‌شفق، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی که مقر و دفتر اصلی آنها در آمریکاست، به منظور افزایش تجارت، شعبه‌های فرعی خود را در مناطق آزادِ دبی در امارات ایجاد کرده‌اند. شرکت‌های آمریکایی هم که پیشنهاد تجارت مشترک به شرکت‌های ترکیه‌ای می‌دهند، از این شیوه استفاده می‌کنند تا ضرر و زیان و خسارت خود در بازار روسیه را جبران کنند.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال تسلیحات نظامی به ارتش اوکراین، تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه مسکو اعمال کردند و در پی این تحریم‌ها، بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی فعال در روسیه، از این کشور خارج شدند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها