هشدار مرجع تقلید عراقی درباره کشاندن عراق به سوی جنگ داخلی

هشدار مرجع تقلید عراقی درباره کشاندن عراق به سوی جنگ داخلی
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 13:05

یکی از مراجع تقلید عراق با صدور بیانیه‌ای درباره کشیده شدن این کشور به ورطه جنگ داخلی هشدار داد و از همه مسئولان این کشور خواست به دنبال راهکارهایی برای توقف درگیری‌ها باشند.

العالم - عراق

آیت‌الله محمد تقی المدرسی از مراجع تقلید عراق، امروز (سه شنبه، ۳۰ آگوست)، به تشدید درگیری‌های خونین در بغداد واکنش نشان داد و درباره کشیده شدن عراق به ورطه جنگ داخلی هشدار داد و از همه مردم عراق خواست که با توسل به خداوند، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) عراق از عواقب این جنگ برهانند.

دفتر اطلاع‌رسانی مرجع تقلید عراق، با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «شفق‌نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: «همه مقامات مسئول باید حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و به طور جدی به دنبال راهکارهایی برای خنثی کردن درگیری‌های ناخواسته باشد».

وی هشدار داد که تنها راه برون رفت از این بحران، گفت‌وگوهای جدی با نفی نفس و کوتاه آمدن از برخی منافع تنگ نظرانه است.

آیت‌الله مدرسی افزود: «ما در یک کشتی هستیم که اگر غرق شود، هیچ یک از ما از هلاکت نجات نمی‌یابیم».

از روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد که تا به امروز ادامه دارد و دست‌کم ۳۰ نفر در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۷۰۰ تن زخمی شده‌اند.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها