انتقاد خطیب مسجدالاقصی از اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان صهیونیست در هتک حرمت این مکان مقدس

انتقاد خطیب مسجدالاقصی از اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان صهیونیست در هتک حرمت این مکان مقدس
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 18:29

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی با خصمانه خواندن اقدام روزهای اخیر شهرک ‌نشینان صهیونیست در عبور از «باب الاسباط» و هتک حرمت مسجدالاقصی این اعمال را مقدمه‌ای برای نقض حاکمیت مسلمانان بر این مکان مقدس اسلامی خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به اقدامات روزهای اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در هتک حرمت اماکن مقدسه اسلامی به ویژه قبله نخست مسلمانان ضمن تقبیح این اعمال تحریک آمیز، آن را اقدامی خصمانه و عبور از کلیه خطوط قرمز مسلمانان با هدف سیطره بر مسجدالاقصی خواند.

در شب‌های گذشته برخی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی با پخش برنامه‌هایی از تلاش برخی رهبران مذهبی صهیونیست به‌منظور هتک حرمت مسجدالاقصی و تلاش برای یهودی‌سازی اماکن مقدسه اسلامی در بیت‌المقدس خبر داده اند.

در روزهای اخیر برخی از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر در اقدامی تحریک‌آمیز با ورود به حریم مقدس مسجدالاقصی از مسیر «باب‌الاسباط» اقدام به برگزاری مناسک مذهبی خود نمودند.

این برای نخستین بار از سال 1967 تا به امروز است که یهودیان به منظور ادای مناسک دینی خود از مسیر باب الاسباط به حریم مقدس مسجدالاقصی عبور می‌نمایند.

همزمان با اقدامات شهرک نشینان صهیونیست، اداره اوقاف مسجدالاقصی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد در نیمه نخست سال 2022 میلادی بیش از 27123 شهرک‌نشین صهیونیست اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها