روسیه خبر بازگشایی سفارتش در عدن را تکذیب کرد

روسیه خبر بازگشایی سفارتش در عدن را تکذیب کرد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 19:59

روسیه خبر بازگشایی سفارتش در عدن را تکذیب و از رسانه ‎های وابسته به دولت فراری و مستعفی و تحت حمایت ائتلاف سعودی انتقاد کرد.

العالم - یمن

برپایه گزارش پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن، «یوگنی کوروف» مسئول سفارت روسیه در یمن امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به صورت رسمی صحبت‎‌های مطرح شده در رسانه‌های وابسته به شورای ریاستی مورد حمایت ائتلاف متجاوز به یمن پیرامون بازگشایی سفارت روسیه در عدن را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد که آن‎چه به عنوان توافق میان سرپرست سفارت و «رشاد العلیمی» رئیس شورای رهبری ریاستی مورد حمایت ائتلاف درباره بازگشایی سفارت در عدن مطرح شده صحیح نیست و خواستار آن شد که مطالب مرتبط با روسیه در یمن از رسانه‌های روسی یا شبکه‌های مرتبط با سفارت این کشور دنبال شود.

مسئول سفارت روسیه در یمن به شدت از خبرگزاری‌های نزدیک به شورای ریاستی مورد حمایت ائتلاف انتقاد کرد و افزود: آنچه در فضای مجازی منتشر شده، تقطیع و تفسیر مذاکرات طرفین با اضافه کردن مباحث غیر واقعی مورد علاقه طرف مقابل بوده است.

روز گذشته رسانه‌های وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن گزارش دادند که رئیس شورای رهبری ریاستی یمن وابسته به عربستان از روسیه بابت ازسرگیری فعالیت سفارت خود در عدن قدردانی کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها