امکان بازگشت زائران ایرانی به کشور از مرزها /خروج زوار به سمت عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

امکان بازگشت زائران ایرانی به کشور از مرزها /خروج زوار به سمت عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده است
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 21:48

سخنگوی گمرک گفت : خروج اتباع ایرانی از مرزها به سمت عراق تا اطلاع ثانوی متوقف شده، ولی مرزهای تجاری برای تبادل کالا مانند سابق فعال هستند.

العالم_ایران

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در مورد آخرین وضعیت تردد زوار و تبادل کالا در مرزهای کشورمان با عراق اظهار داشت: عبور زوار و مسافران به سمت عراق برای اتباع ایرانی به دلیل شرایط پیش آمده در عراق، تا عادی‌تر شدن شرایط در این کشور، فعلاً متوقف شده است.

سخنگوی گمرک درباره بازگشت زوار از عراق به کشور گفت: با وجود متوقف بودن امکان خروج زوار از ایران به سمت عتبات عالیات و اماکن مقدسه در عراق ، اما زوار و مسافران ایرانی که قصد بازگشت به کشور را از عراق دارند محدودیتی در پذیرش هموطنان برای ورود به کشور نداریم و گمرکات مرزی با عراق آماده پذیرش و بازگشت مسافرین از عراق به ایران هستند.

وی افزود : اتباع عراقی که در ایران حاضر هستند، هم برای بازگشت به کشورشان هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند از مرزها به عراق بازگردند.

لطیفی در مورد مرزهای تجاری نیز گفت: فعالیت های تجاری و انتقال کالا در مرزها بدون وقفه در حال انجام است و تمام مرزهای تجاری ما با عراق فعال هستند.

به گزارش العالم، وزیر کشور روز سه شنبه در یکصدمین نشست ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ناآرامی‌های سیاسی عراق گفت: گفتنِ اینکه مرز باز است برای ما کفایت نمی‌کند. زمانی که از سلامت زائران مطمئن شویم در خدمت زوار در مرزهای زمینی هستیم. اما مرز هوایی باز است.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در ارتباط با وضعیت تردد زائران از مرزها خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرزهای هوایی باز شده و شرکت های مجری می توانند از طریق مرزهای هوایی به کار خود ادامه دهند و مشتاقان عتبات می‌توانند از این طریق عازم عتبات شوند.

درباره مرزهای زمینی تا اطمینان خاطری حاصل شود ممکن است یکی دو روز طول بکشد ولی به محض اطمینان مرز زمینی هم باز خواهد شد.

مرزهای ایران و‌عراق از عصر روز گذشته به دلیل ناآرامی‌ها در عراق بسته شد و نه تنها زائران، بلکه موکب‌داران نیز پشت مرزها منتظر شدند. چرا که طرف عراقی مرزها را به منظور نبود امنیت لازم بسته بود. ،

پربیننده ترین خبرها