چارچوب هماهنگی: تشکیل دولت خدمتگزار ملی، راه جلوگیری از فتنه جدید است

چارچوب هماهنگی: تشکیل دولت خدمتگزار ملی، راه جلوگیری از فتنه جدید است
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 23:19

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به چارچوب هماهنگی تأکید کرد که برای جلوگیری از فتنه جدید و پایان بخشیدن به شرایط موجود، باید دولت خدمتگزار ملی و مصلح تشکیل شود.

العالم - عراق

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) شامگاه امروز سه‌شنبه در واکنش به سخنرانی سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تأکید کرد که باید از فتنه جدید جلوگیری کرد.

پایگاه خبری المعلومه، ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، در حالی که چارچوب نسبت به فتنه کوری که باعث کشته شدن شهروندان عراق شد، ابراز تأسف و اندوه می‌کند، از هر موضعگیری، اظهارنظر و اقدامی که باعث توقف این فتنه شد و از ریخته شدن خون مردم یک کشور جلوگیری کرد، تشکر می‌کند.

این کمیته با بیان اینکه، موضع‌گیریهای بررسی نشده، عامل ریخته شدن خون مردم عراق است، تصریح کرد: از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به خاطر خویشتنداری و احساس مسئولیت، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

چارچوب هماهنگی خاطر نشان کرد، برای جلوگیری از فتنه جدید و پایان بخشیدن به شرایط موجود، باید دولت خدمتگزار ملی و مصلح، تشکیل شده و با فساد، مبارزه گردد، اقتدار به دولت بازگردانده شود تا همه در امنیت و ثبات باشند.

این نهاد در پایان از پارلمان و نهادهای قانونگذار خواست که به وظایف خود در قبال شهروندان عمل کنند و کار خود را از سر بگیرند.

برخی مقامات و سیاسیون عراق امروز (سه‌شنبه) در پیام‌هایی جداگانه از موضع رهبر جریان صدر در عذرخواهی از ملت عراق و پایان‌دادن به درگیری‌های حامیانش حمایت و تشکر کردند.

پربیننده ترین خبرها