بهای نفت اندکی افزایش یافت

بهای نفت اندکی افزایش یافت
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 07:59

طلای سیاه صبح امروز اندکی از کاهش 5 درصدی بهای روز گذشته را جبران کرد.

العالم _ جهان

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت زیرا داده‌های منتشر شده نشان می دهد ذخایر سوخت ایالات متحده بیش از سطح انتظار کاهش یافته است. بهای نفت دیروز و در پی تشدید نگرانی‌ها درباره احتمال تشدید محدودیت‌های کرونایی در چین و افزایش نرخ بهره در کشورهای مختلف حدود 5 درصد کاهش یافته بود.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از کاهش 5.37 دلاری در روز سه شنبه با 64 سنت افزایش به 92 دلار و 28 سنت رسید. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 48 سنت یا 0.5 درصد افزایش، 99 دلار و 79 سنت معامله شد و کاهش 5.78 دلاری روز سه شنبه را اندکی جبران کرد.
داده‌های مؤسسه نفت آمریکا (API) نشان داد که ذخایر بنزین حدود 3.4 میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر تقطیر شامل گازوئیل و سوخت جت، حدود 1.7 میلیون بشکه در هفته منتهی به 26 اوت با کاهش مواجه شد.
کاهش ذخایر بنزین تقریباً سه برابر کاهش 1.2 میلیون بشکه ای بود که هشت تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز به طور میانگین انتظار داشتند. آنها برای ذخایر ذخایر محصولات تقطیر انتظار کاهش حدود 1 میلیون بشکه را داشتند.
با این حال، داده های API نشان داد که ذخایر نفت خام حدود 593000 بشکه افزایش یافته است، در حالی که تحلیلگران تخمین می زدند که حدود 1.5 میلیون بشکه کاهش داشته باشد.
افزایش قیمت‌ها صبح امروز به دلیل نگرانی از اینکه برخی از بزرگترین شهرهای چین - از شنژن تا دالیان - در حال اعمال قرنطینه و تعطیلی مشاغل برای مهار کووید-19 هستند، در زمانی که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال حاضر رشد ضعیفی را تجربه می‌کند، محدود بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها