بحران آب در آمریکا؛ درخواست از گارد ملی برای توزیع آب در می سی سی پی

بحران آب در آمریکا؛ درخواست از گارد ملی برای توزیع آب در می سی سی پی
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 11:32

فرماندار ایالت می‌سی‌سی‌پی در پی بحران تامین آب آشامیدنی در «جکسون» بزرگترین شهر این ایالت پس از سیل اخیر در منطقه، وضعیت اضطراری اعلام کرد و از گارد ملی آمریکا برای توزیع آب آشامیدنی کمک خواست.

العالم ـ آمریکا

تارنمای ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی نوشت: در پی سیل‌ چند روز گذشته در ایالت می‌سی‌سی‌پی و ورود سیلاب به تاسیسات تصفیه آب منطقه، «تیت رویز» (Tate Reeves) فرماندار این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد و گفت: بحران آب در شهر جکسون تامین نیازهای اساسی ساکنان این شهر را تهدید می‌کند و مشخص نیست تعمیر تاسیسات تصفیه آب منطقه چه زمانی به اتمام می‌رسد.

اعلام وضعیت اضطراری از طرف فرماندار می‌سی‌سی‌پی در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر «چوکوه آنتار لومومبا» شهردار جکسون که آسیب ناشی از ورود سیلاب به تاسیسات تصفیه آب آن، تامین آب آشامیدنی برای ساکنان این شهر را مختل کرده است، در این شهر وضعیت اضطراری آب اعلام کرده بود.

جکسون بزرگترین شهر ایالت می‌سی‌سی‌پی با ۸۰ درصد جمعیت سیاه‌پوست است و آب آشامیدنی حدود ۱۸۰ هزار نفر ساکنان این شهر و حومه آن توسط تصفیه خانه او.بی.کرتیس که سال‌ها است با مشکلات تعمیر و نگهداری روبه‌رو است تامین می‌شود.

در این راستا، پیش از سیل‌ اخیر نیز از اواخر ژوئیه (تیرماه) فرمانداری به مردم جکسون توصیه کرده بود به دلیل مشکلات کیفیت آب، آب لوله‌کشی را پیش از مصرف حتما بجوشانند.

به گزارش سی‌ان‌ان، مقام‌های محلی و ایالتی در حال توزیع بطری‌های آب آشامیدنی و آب غیر آشامیدنی برای مصارف ثانویه میان ساکنان منطقه هستند. اگرچه این روند توزیع‌ آب کافی نبوده و فرمانداری از گارد ملی آمریکا درخواست کمک کرده است.

این گزارش می‌افزاید:‌ مردم برای یک بسته بطری آب آشامیدنی دستکم ۲ ساعت در صف منتظر می‌مانند.

شهردار جکسون گفت: آژانس مدیریت اضطرار می‌سی‌سی‌پی نیز قرار است با توزیع ۳۰ تانکر آب در شهر به مدیریت بحران آب کمک کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، زندگی مردم شهر به دلیل کم آبی و نبود آب تصفیه شده مختل شده‌است. رستوران‌ها، مدارس و مراکز خدماتی یا تعطیل هستند یا به سختی به فعالیت ادامه‌ می‌دهند. گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در حال حاضر آب لوله‌کشی بعد از جوشاندن نه تنها برای مصرف خوراکی که حتی برای مصارف غیر خوراکی نیز قابل استفاده نیست.

فرماندار این ایالت اعلام کرده است که از تمام نیروهای موجود برای تسریع در روند تعمیر تصفیه‌خانه شهر جسکون استفاده می‌کند. وی اظهار داشت که تصفیه‌خانه آب جکسون از سال‌ها سوء مدیریت شهری رنج می برد.

شهردار جکسون نیز در مقابل روز گذشته در کنفرانس خبری از کمک‌های سایر ایالت‌ها استقبال کرد و فرمانداری را به کم‌کاری در اقدام برای تعمیر و نگهداری و به روز رسانی این تصفیه‌خانه متهم کرد.

به گزارش ایرنا، فرانس ۲۴ نیز در گزارشی به بحران آب در می‌سی‌سی‌پی پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد اظهارات این دو تنها اختلاف میان مقام‌های محلی دموکرات و مقام‌های ایالتی جمهوریخواه را آشکار کرد.

کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان وضعیت قرار گرفته است و مقام های دولتی با مسئولان محلی و ایالتی در تماس هستند.

پربیننده ترین خبرها