«هادی العامری» خواستار سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق شد

«هادی العامری» خواستار سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق شد
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 18:03

پس از تشدید اختلافات سیاسی در عراق، رئیس ائتلاف الفتح با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی (ع) از تمامی احزاب و رسانه‌های این کشور خواست که در ایام حسینی سکوت اختیار کنند.

العالم - عراق

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار سکوت سیاسی و رسانه‌ای در عراق شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس ائتلاف الفتح با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی -علیه السلام- گفت: «تمام برادران رؤسا و احزاب سیاسی را به مصیبت وارد آمده به امام حسین علیه السلام قسم می‌دهم که سکوت سیاسی و رسانه‌ای و گفتمانی میانه که موجب اتحاد شود نه تفرقه و پیوند دهنده باشد نه تفرقه‌آمیز در پیش بگیرند».

هادی العامری در ادامه تأکید کرد «احزاب سیاسی عراق از اظهاراتی که باعث کینه، تنفر و دشمنی می‌شود، دست بردارند. در ایام حسینی تنها از رسالت حسین [علیه السلام] در مواجهه با ظلم و مخالفت با سرفرود آوردن در برابر ظالم صحبت کنیم. پس تلاش‌ها برای آماده‌سازی لوازم به موفقیت رساندن این زیارت مقدس و همچنین برای آرام‌سازی خود و اعتمادسازی مجدد و مودت میان فرزندان میهن واحد، فرزندان این مذهب واحد و همچنین فرزندان دو شهید عزیز صدر تلا‌ش‌ها همسو شود.»

در بخش پایانی این بیانیه‌ آمده است: «به یاری خداوند و به یمن خون پاک حسین [علیه السلام] ما این حوادث و آثار دردناک و اندوه‌بار آن را پشت سر خواهیم گذاشت.»

فارس

پربیننده ترین خبرها