رزمایش نیروهای دریایی روسیه و چین در دریای ژاپن

رزمایش نیروهای دریایی روسیه و چین در دریای ژاپن
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 18:06

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حاشیه رزمایش «وستوک-2022» ، نیروهای دریایی این کشور و چین یک رزمایش در «دریای ژاپن» برگزار خواهند کرد.

العالم - اروپا

به گزارش وبگاه «نیوی ریکاگنیشن» به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه و چین رزمایشی در دریای ژاپن برگزار خواهند کرد.

این رزمایش در حاشیه برگزاری رزمایش بزرگ روسیه به نام «وستوک-۲۰۲۲» برگزار خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دریایی دو کشور در آب‌ها و مناطق ساحلی دریای ژاپن و دریای اوخوتسک تمرین خواهند کرد.

قرار است شماری از شناورها و ناوچه‌های موشک انداز روسیه و چین با پوشش هوایی جنگنده‌های روسیه این رزمایش را برگزار کنند.

دریای ژاپن بین مجمع الجزایر ژاپن، ساخالین و شبه جزیره کره قرار دارد.

ارتش‌های چین روسیه میزان همکاری خود را افزایش داده‌اند.

اخیرا شماری از جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های دو کشور ماموریت مشترکی را در حریم‌ هوایی بین‌المللی برگزار کردند که نگرانی کره جنوبی و ژاپن را به همراه داشت.

ارتش کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که هواپیماهای جنگی روسیه وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشور شدند. برخلاف حریم هوایی، شناسایی هوایی معمولاً منطقه‌ای است که در آن کشورها ممکن است از هواپیماهای خارجی بخواهند که اقدامات خاصی را برای شناساندن خود انجام دهند.

روسیه منطقه شناسایی هوایی کره جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسد. چین نیز گفته است که این منطقه حریم هوایی سرزمینی نیست و همه کشورها باید از آزادی تردد در آن برخوردار باشند.

وزارت دفاع روسیه ادعای کره جنوبی در زمینه نقض حریم هوایی این کشور را رد کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو بمب‌افکن راهبردی روسیه در آب‌های بی طرف بر فراز دریای ژاپن گشت زنی کرده‌اند. این در حالی است که کره جنوبی مدعی شد که این بمب افکن‌ها وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این کشور شده بودند.

این پرواز حدود هفت ساعت به طول انجامید و هواپیماهای روسی در برخی از مراحل این مسیر با جنگنده‌های «اف-۱۶» کره جنوبی همراه شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها