طرفهای درگیر در یمن از فرصت تمدید آتش‌بس استفاده کنند

طرفهای درگیر در یمن از فرصت تمدید آتش‌بس استفاده کنند
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 00:17

هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن چهارشنبه شب خطاب به طرفهای درگیر در این کشور گفت: از آنها میخواهم از فرصت آتش‌بس تمدید شده نهایت استفاده را برای تعهد و پایبندی کامل برای پایان دادن به درگیری ببرند.

العالم - یمن

گراندبرگ اظهار کرد: به تلاش برای همکاری با طرفهای یمنی جهت آماده سازی راه برای راه‌حل سیاسی، مسالمت‌آمیز و جامع ادامه خواهم داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با جانبداری از مزدوران یمنی مدعی شد که حمله صورت گرفته از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در منطقه الضباب در تعز محکوم است.

سخنان گراندبرگ پس از آن بیان می‌شود که سازمان ملل متحد برای سومین بار طرف‌های درگیر در یمن را به تمدید دوماهه آتش‌بس متقاعد کرده است.

وی ۱۲ خرداد ماه از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت امروز فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

شورای عالی سیاسی یمن چندی پیش تاکید کرده بود که تمدید آتش‌بس منوط به اجرای کلیه تعهدات دوره قبل آتش‌ بس و جبران خسارت‌های ناشی از نقض آن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها