تماس تلفنی وزیر خارجه سعودی با همتای عراقی

تماس تلفنی وزیر خارجه سعودی با همتای عراقی
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 10:53

وزیر خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با همتای عراقی ضمن اعلام همبستگی با عراق و مردم آن درباره چند مسئله منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک رایزنی کرد.

العالم - عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق درباره جدیدترین تحولات عراق و آرامش برقرار شده پس از دو روز درگیری در خیابان‌های بغداد گفت وگو کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، با انتشار این خبر نوشت که وزیر خارجه سعودی روز گذشته (چهارشنبه، ۳۱ آگوست)، در تماس تلفنی با همتای عراقی بر همبستگی عربستان سعودی با عراق و مردم آن و حمایت از هر چیزی که ضامن امنیت و ثبات آن باشد و نیز حفظ دستاوردهای عراق و مردم آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره ابعاد روابط سعودی - عراقی و شیوه‌های حمایت و تقویت آن در راستای منافع دو کشور و مردم دوست و برادر آن‌ها و نیز پرونده‌های متعددی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک رایزنی کردند.

این در حالی است که، دیروز «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، نیز گفت‌وگوی تلفنی فؤاد حسین و بن فرحان را تایید و اعلام کرد که دو طرف درباره سفر اخیر وزیر خارجه عراق به تهران، رایزنی کردند.

وزارت امور خارجه عراق در این باره نوشت: «دو طرف نتایج سفر فؤاد حسین به تهران و بازتاب مثبت آن بر روابط ریاض و تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند».

تاکنون پنج دور گفت‌وگو بین ایران و عربستان به میزبانی عراق در بغداد برگزار شده است و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، اوایل تیر ماه سال جاری، در همین راستا سفرهایی به عربستان سعودی و ایران داشت.

ایران و عربستان بعد از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در دی ماه ۱۳۹۴، از فروردین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را در سطح امنیتی آغاز کرده‌اند. چهار دور این مذاکرات سال گذشته برگزار شد. دور پنجم این گفت‌و‌گوها اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری در بغداد برگزار شد. وزیر خارجه عراق پیش از این گفته بود بغداد همه توان خود را برای ایجاد فرصت‌های مناسب جهت حصول تفاهم بین ایران و عربستان به کار خواهد گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها