وزیر کشور: ایران جزء نخستین کشورها در حوزه رادار است

وزیر کشور: ایران جزء نخستین کشورها در حوزه رادار است
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 12:19

پدافند هوایی مفتخر است به اینکه بیشتر تجهیزات را خودش تولید کرده و حتی وقتی برخی پیشنهاد دادند تا تجهیزاتی را در اختیار آنها بگذارند گفتند ما خودمان بهتر از این را می سازیم.

العالم - ایران

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی در بخش رادار آنچنان پیشرفته است که می‌تواند پرنده های دشمن را کشف و منهدم کند به همین علت ایران جزء کشورهای ردیف اول دنیاست.

احمد وحیدی پنجشنبه ۱۰ شهریورماه در مراسم بزرگداشت پدافند هوایی کشور در کبودراهنگ، اظهار کرد: پایگاه هوایی شهید نوژه در تامین امنیت کشور نقش بزرگی داشت. این انقلاب بزرگ به دست کسانی به ثمر رسید و حفظ شد که از همه چیز خود برای انقلاب و کشور گذشتند بنابراین در نبود آنها عهد بزرگی بر گردن داریم که باید به آن عمل کنیم.

وحیدی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما تحت پرچم ولایت فقیه جانانه برای دفاع از حریم حرم ایستادند.

وی با اشاره سخن شهید سلیمانی که گفت ایران حرم است که اگر حفظ شود دیگر حرم‌ها حفظ می‌شود، مطرح کرد: بخش زیادی از دفاع بر عهده نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی و پدافند است که باید تمام حرکات دشمن را رصد کرده، توطئه آنها را کشف کرده و آنچنان پاسخی بدهند که دشمن خیال باطل نکند.

وزیر کشور خطاب به نیروهای مسلح کشور، گفت: دشمن هیچگاه نمی‌تواند به علت وجود شما نیروهای مسلح خیال تعدی به کشور ایران را در سر بپروراند.

وحیدی با بیان اینکه پدافند هوایی نیروی تازه متولد شده‌ای است که چند سال پیش به فرمان و تدبیر رهبری ایجاد شد، اظهار داشت: امروز پدافند هوایی در قالب نیروی چهارم ارتش حافظ آسمان‌های کشور در مقابل حرکات دشمن است.

وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی در این مدت رشد و تعالی خوبی داشته است. تجهیزات پدافند هوایی از پیچیده ترین وسایل است مانند رادار و پهپادهای پیچیده که باید به کار گرفته شود. جمهوری اسلامی در بخش رادار آنچنان پیشرفته است که می‌تواند پرنده های دشمن را کشف و منهدم کند به همین ایران دلیل جزو کشورهای ردیف اول دنیاست.

وزیر کشور با بیان اینکه در بخش موشکی نیز در برد بلند، متوسط و دوش پرتاپ نیز شرایط خوبی داریم، اظهار کرد: همه این تجهیزات بومی بوده و به دست فرزندان این کشور تولید می‌شود پس می‌توانیم بگوییم پدافند هوایی بومی و مستقل داریم.

وحیدی ادامه داد: پدافند هوایی مفتخر است به اینکه بیشتر تجهیزات را خودش تولید کرده و حتی وقتی برخی پیشنهاد دادند تا تجهیزاتی را در اختیار آنها بگذارند گفتند ما خودمان بهتر از این را می سازیم.

وی افرود: چه در بخش راداری و چه موشکی پدافند هوایی نیرویی زمین پایه، دریا پایه و هوا پایه بوده و طبیعی است با توجه به جریان‌هایی که در اطراف کشور می‌گذرد چنین نیرویی در کشور خلق شود و نگذارد دشمن به فضای ما ورود کند.

پربیننده ترین خبرها