آغاز اعتصاب غذای نامحدود ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی از عصر امروز

آغاز اعتصاب غذای نامحدود ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی از عصر امروز
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 15:41

منابع فلسطینی گزارش دادند که اعتصاب غذای نامحدود ۱۲۰۰ اسیر فلسطینی از عصر امروز پنجشنبه آغاز می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

امروز پنجشنبه «قدوره فارس» رئیس باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر که قرار بود از صبح امروز آغاز شود به ساعات عصر موکول شده است.

وی تاکید کرد که تصمیم برای به تعویق انداختن زمان اعتصاب غذای اسرای فلسطینی به منظور تعمیق و بالا بردن خواسته‌های آن‌ها از اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و پیوستن شمار بیشتری از اسرا به کمپین اعتصاب غذای نامحدود است.

یک منبع ویژه در این زمینه در گفتگو با فلسطین الیوم اعلام کرد که تصمیم اسرا برای اعتصاب غذا همچنان برقرار است و این تصمیم هرگز لغو نخواهد شد.

هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی نیز امروز اعلام کرد که تصمیم کمیته عالی اضطراری جنبش اسرای فلسطینی برای اعتصاب غذای اسرا همچنان به قوت خود باقی بوده و صحبت درباره لغو یا تعویق این تصمیم نادرست است. خواسته‌‌های ما از روز نخست مشخص بود و جایی برای سازش و معامله وجود ندارد.

این کمیته تاکید کرد، تصمیم شروع اعتصاب غذای اسرا از عصر امروز مورد موافقت همه فرزندان جنبش اسرا قرار گرفته و کمیته عالی اضطراری این تصمیم را به همه اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی ابلاغ کرده است.

کمیته مذکور از همه فلسطینی‌ها خواست تا به محض شروع اعتصاب غذای اسرا برای این نبرد همگانی آماده شوند و همچنین رسانه‌ها و همه فعالان که جریان این اعتصاب غذا را دنبال می‌کنند باید در انتشار اخبار دقت و از اسرا حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، حدود 1200 اسیر فلسطینی امروز در زندان‌های رژیم اشغالگر در اعتراض به عدم اجرای تعهدات این رژیم در قبال اسرا و بهبود شرایط آنها دست به اعتصاب غذای سراسری و نامحدود می‌زنند.

اداره اطلاع رسانی اسرای فلسطینی اعلام کرد که ما از خواسته‌های اسرا عقب‌نشینی نمی‌کنیم و همچنان شمار زیادی از اسرا در حال پیوستن به این اعتصاب غذای سراسری هستند.

از هفته گذشته اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی اعتراضاتی را علیه بدرفتاری مداوم مقام‎های زندان‌ها آغاز کردند.

در طول این هفته، اسرای فلسطینی از شرکت در بازرسی‌های امنیتی روزانه، بازگرداندن وعده‌های غذایی خود و سازماندهی تحصن در محوطه زندان خودداری کرده‌اند.

اسرای فلسطینی می‌گویند مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی از تفاهماتی که پس از اعتراضات قبلی در ماه مارس به دست آمده بود، سرپیچی کرده‌اند.

فلسطینی‌ها از انتقال خودسرانه اسرا به ویژه اسرای زن به عنوان یکی از سوء‌استفاده‎های مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی یاد می‌کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، نزدیک به چهار هزار و 550 اسیر فلسطینی در زندان‎های رژیم صهیونیستی به سرمی‌برند که 175 نفر زیر سن قانونی و 27 زندانی زن و 670 زندانی بدون اتهام یا محاکمه تحت بازداشت اداری رژیم صهیونیستی هستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها