نامه ضد ایرانی مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی به بایدن

نامه ضد ایرانی مقامات امنیتی سابق رژیم صهیونیستی به بایدن
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 17:12

بیش از پنج هزار مقام نظامی و امنیتی سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به جو بایدن از او خواستند توافق با ایران را امضا نکند.

العالم - فلسطین اشغالی

بیش از پنج هزار مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی با امضای نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواستند توافق جدیدی با ایران امضا نکند.

آن‌ها در نامه مذکور مدعی شدند: بر مبنای تجربه و ارزیابی جمعی، معتقدیم که توافق برای امنیت آمریکا، اسرائیل و جهان به دلیل طیف وسیعی از دلایل، فاجعه‌بار است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این نامه از سوی «انجمن دفاع و امنیت اسرائیل»، ماموران ارشد همه شاخه‌های نیروهای مسلح این رژیم، آژانس‌های امنیتی و اجرای قانون، محققان، دانشگاهیان و دیگران را شامل می‌شود.

این انجمن در نامه مذکور ادعا کرده که احیای توافق به ایران راه قانونی شفاف برای دستیابی به سلاح اتمی تا سال ۲۰۳۱ می‌دهد و هیچ ابزاری برای ممانعت از آن به امضاکنندگان ارائه نمی‌کند. به ادعای آن‌ها این توافق باعث مسابقه هسته‌ای منطقه‌ای می‌شود که کشورهایی مثل مصر، عربستان سعودی و غیره را مجبور می‌کند برای کاهش تهدید ایران یا این سلاح‌ها را توسعه دهند یا به دست آورند.

این مقامات سابق رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، درباره آزاد شدن پول‌های مسدود شده ایران در نتیجه توافق احیا شده ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که این وجوه برای صدور تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه و فراتر از آن استفاده خواهد شد.

رژیم صهیونیستی و واشنگتن از مدت‌ها قبل همکاری با یکدیگر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را در دستور قرار داده‌اند. کارشناسان اختلافاتی که دو طرف گاهاً در خصوص مذاکرات با ایران ابراز می‌کنند را بخشی از تقسیم کار آن‌ها برای فشار بر ایران و وادار کردن تهران به اعطای امتیازات در مذاکرات می‌دانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها