امیرعبداللهیان: ناپدیدشدن امام موسی صدر همواره دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران است

امیرعبداللهیان: ناپدیدشدن امام موسی صدر همواره دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران است
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 15:40

وزیر امور خارجه در سالگرد ربایش امام موسی صدر نوشت: پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت همواره در دستور کار تلاش‌های دستگاه دیپلماسی ایران و لبنان است.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در سالگرد ربایش امام موسی صدر در اینستاگرام نوشت: ۴۴ سال از ربایش امام موسی صدر و همراهانش شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین گذشت. عالم مبتکر و پرنشاطی که با نفس مسیحایی‌اش جان تازه‌ای به کالبد امت اسلامی و جامعه مسلمان و مسیحی لبنان دمید. او به راستی منادی وحدت و هویت بخشی به مسلمانان و مبلغ همزیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان و طوائف سیاسی بود.

وزیر امور خارجه افزود: در تمام این سال‌های غیبت و انتظار، بارقه امید بازگشت پیشوای صلح در دل دوستدارانش زنده بوده است. مردمی که دیده‌اند و شنیده‌اند که سال‌ها پیش مردی در لبنان زندگی می‌کرد که سلوک اخلاقی او جلوگاه تصویر زیبای دین بود. اخلاق سیاسی امام موسی صدر پیروان ادیان گوناگون را به همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت و توصیه می‌کرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: امام‌موسی صدر ۴۴ سال است که در میان ما نیست اما پیش‌آهنگی و قاطعیت او در مبارزه با رژیم صهیونیستی و جهل و نادانی، همچنان هدف بزرگ امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر همواره یکی از مسائل مهم در دستور کار تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی ایران و لبنان تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت است.

پربیننده ترین خبرها