رسانه صهیونیستی: ۱۵۰ هزار موشک به سمت ما نشانه‌گیری شده است

رسانه صهیونیستی: ۱۵۰ هزار موشک به سمت ما نشانه‌گیری شده است
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 19:10

روزنامه صهیونیستی ایدیعوت آحرونوت نوشت : حزب الله، جدی‌ترین تهدید مستقیم برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود آنها ۱۵۰ هزار موشک نشانه گیری شده به سمت ما دارند.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه با اشاره به هشدار مسئولان حزب الله نسبت به احتمال جنگ جدید با رژیم اشغالگر قدس بر سر منابع دریایی لبنان و فلسطین اشغالی نوشت: حزب الله طی سالهای گذشته، قدرت نظامی خود را افزایش داده است و اکنون به داشتن یکصدهزار رزمنده آموزش دیده زبده به خود می بالد.

امروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، خبر از در دست داشتن موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی می دهد که می‌توانند هر نقطه از فلسطین اشغالی را هدف گرفته و از رسیدن کشتی‌ها به سواحل مدیترانه در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کنند، اینها علاوه بر پهپادهای پیشرفته ای است که می‌توانند هم برای هدف گیری هم برای جمع آوری اطلاعات امنیتی مورداستفاده قرارگیرند.

جو ماکرون، تحلیلگر صهیونیستی و کارشناس امور خاورمیانه نیز با بیان اینکه حزب‌الله در چهار دهه گذشته به لحاظ ساختار سازمانی و نقش و اثرگذاری منطقه‌ای پیشرفت چشمگیری داشته، خاطرنشان کرد : یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای حزب‌الله در چهل سال گذشته، جنگ در مقابل اسرائیل در سال ۲۰۰۰ بود که ارتش اسرائیل را مجبور به عقب نشینی از مناطق اشغال شده در جنوب لبنان کرد، آنها این پیروزی را بدون قرارداد سازشی مشابه آنچه با مصر و اردن منعقد شد، بدست آوردند و به وسیله آن تحسین تمام خاورمیانه را برانگیختند.

روزنامه ایدیعوت احرونوت همچنین نوشت: اسرائیل امروز حزب‌الله را جدی‌ترین تهدید مستقیم برای خود می‌داند زیرا براساس برآوردهای این رژیم، حزب الله حدود ۱۵۰ هزار موشک، آن هم هدفگیری شده به سمت اسراییل در اختیار دارد.

به نوشته این روزنامه، در اوایل ژوئیه، نظامیان اسرائیلی پهپادهایی را که حزب الله به سمت منطقه محل نصب یک سکوی گازی در دریای مدیترانه به پرواز درآورده بود را هدف قرار دادند.

درهمین حال سید حسن نصرالله هشدار داده است که به اسرائیل اجازه نخواهد داد قبل از توافق با لبنان در مورد ترسیم مرزها به گونه ای که حقوق و حاکمیت لبنان را تضمین کند، از میادین گازی در منطقه مرزی دریایی بهره برداری کند.

ژنرال اوری گوردین، فرمانده جدیدمنطقه شمال فلسطین اشغالی نیز در گفتگو با آسوشیتدپرس، حزب‌الله را به دلیل نزدیکی به سرزمین‌های اشغالی و زرادخانه‌اش، تهدیدی خطرناک و جدی برای اسرائیل توصیف کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها