روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره وضعیت نیروگاه زاپوریژیا شد

روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره وضعیت نیروگاه زاپوریژیا شد
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 21:51

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد.

العالم - اروپا

این دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: با توجه به ادامه یافتن بمباران محیط نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط اوکراین و تلاش بی پروای کی یف برای ناکام گذاشتن بازدید هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی از محل نیروگاه، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) با حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و آنتویو گوترش دبیر کل سازمان ملل شد.

هیات اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه از نیروگاه اتمی زاپوریژیا بمنظور ارزیابی هر گونه خسارت بازدید می‌کند. این هیات که در راس آن رافائل گروسی مدیر کل آژانس است، دیروز وارد شهر زاپوریژیا در ۵۵ کیلومتری نیروگاه شد و قرار است به زودی از آن بازدید کند.

در این میان مسکو و کی‌یف پیش از ورود این هیات به نیروگاه یکدیگر را به حمله به اطراف محل نظارت یا گذرگاهی که گروسی به همراه تیمش از آن عبور می‌کند، متهم کردند.

به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که یک تیم ضربت ۶۰ نفره اوکراینی با هفت قایق به ساحل کاخوفکا در سه کیلومتری شمال شرق نیروگاه زاپوریژیا آمدند تا کنترل آن را در اختیار بگیرند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها