نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن درباره توافق احتمالی با ایران

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن درباره توافق احتمالی با ایران
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 22:08

همزمان با رسیدن مذاکرات رفع تحریم ها به ایستگاه پایانی، ۵۰ قانونگذار دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کردند.

العالم - آمریکا

۳۴ نماینده دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که روز پنجشنبه به وقت محلی منتشر شده است، از او خواستند متن کامل هر گونه پیشنهاد مطرح‌شده برای بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در اختیار کنگره قرار گیرد.

پیش از این نیز ۳۰ نماینده دموکرات آمریکایی با امضا کردن پیش نویس نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ضمن ابراز نگرانی از احتمال بازگشت دولت او به توافق هسته ای، با هرگونه رفع یا کاهش تحریم هایی که علیه ایران وضع شده اند، مخالفت کردند.

نمایندگان امضا کننده این پیش نویس خواستار این شده اند که دولت بایدن پیش از امضای توافق، متن آن را به صورت کامل به کنگره، قانونگذاران و سایر طرف های مرتبط ارایه کند.

این نمایندگان همچنین با تحویل اورانیوم غنی شده ایران به روسیه مخالفت و خواستار عدم اجازه به مسکو برای مشارکت در پروژه های هسته ای تهران شده اند.

همچنین گروهی دیگر از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی هسته، خواستار ادامه یافتن تحقیقات این آژانس درباره مسایل پادمانی مربوط به ایران شدند.

به ادعای این نمایندگان، دولت بایدن و شرکای اروپایی اش تلاش می کنند با اعمال فشار بر آژانس برای بستن مسایل پادمانی راه را برای دستیابی به توافق هسته ای هموار کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها