المشاط: می‌توانیم هر نقطه از آب‌های اطراف یمن را هدف قرار دهیم

المشاط: می‌توانیم هر نقطه از آب‌های اطراف یمن را هدف قرار دهیم
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 22:41

رئیس شورای سیاسی عالی یمن در مراسم رژه نظامی ارتش یمن که در الحدیده برگزار شد گفت: ما به مقاومت و ایستادگی در برابر هر خطری که منطقه ساحل غربی را تهدید می کند، ادامه خواهیم داد.

العالم - یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (پنج شنبه) در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الحدیده، که سلاح‌هایی جدیدی در آن رونمایی شد، گفت که نیروی دریایی یمن قادر است هر نقطه در آب‌های اطراف این کشور را هدف قرار دهد.

وی گفت: جایگاه رفیعی که اکنون ارتش ما به آن دست یافته، از ثمرات مقاومت در برابر تجاوز دشمن است.»

او با تأکید بر لزوم حفظ امنیت و جریان دریانوردی در دریای سرخ، گفت که نیروهای یمنی همچنان مقابل هرخطری که ساحل غربی یمن را تهدید کند، ایستاده‌اند.

مهدی المشاط در ادامه گفت که ائتلاف سعودی دریانوردی بین‌المللی را با اقدامات «وحشیانه» خود به خطر انداخته و از به درد و رنج انداختن مردم یمن لذت می‌برد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ارتش این کشور توانایی حمله به هر نقطه‌ای در آب های اطراف یمن را دارد، گفت: سلاح‌های زمینی و دریایی را اخیرا توسعه داده‌ایم و می‌توانیم هر نقطه‌ای بر روی زمین و دریا را در یمن هدف بگیریم.»

المشاط در ادامه در خصوص ادامه توقیف کشتی‌های یمنی از سوی ائتلاف سعودی هشدار داد و گفت که این اقدامات موجب از بین رفتن آتش‌بس می‌شود.

او خطاب به ائتلاف سعودی تأکید کرد: «کشتی‌های جنگی که به نزدیک سواحل آورده‌اید تا کشورمان را تحت محاصره قرار داده و نابود کنید، حتی کودکان ما را نیز نمی‌ترساند.»

نیروهای مسلح یمن امروز با برگزاری رژه نظامی، موشکهای جدیدی را رونمایی کردند تا خط و نشان تازه‌ای برای ائتلاف متجاوز باشد.

این مراسم، بزرگترین نمایش نظامی است که نیروهای یمنی برگزار کردند و در آن، جدیدترین وسایل و تجهیزات صنایع جنگی زمینی، هوایی و دریایی را به رخ جهانیان کشیدند. مینهای جدید دریایی هم از این سلاحها به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها