نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین
جمعه 11 شهريور 1401 - 06:07

شورای امنیت سازمان ملل قرار است ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوکراین تشکیل جلسه دهد.

العالم - اروپا

پیش بینی می شود نشست شورای امنیت درباره اوکراین در ماه جاری میلادی همزمان با هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمن ملل در سطح وزیران امور خارجه برگزار شود.

سفیر فرانسه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امینت در ماه جاری میلادی (سپتامبر) را برعهده دارد، روز پنجشنبه به وقت محلی ابراز امیدواری کرد سرگئی لاوروف و دمیترو کولبا وزیران خارجه روسیه و اوکراین در این نشست شرکت کنند.

همچنین آمریکا و آلبانی در مورد اتهاماتی مبنی بر اخراج اوکراینی ها از سوی روسیه خواستار تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل شده اند.

این دو کشور خواستار تشکیل این نشست در هفتم سپتامبر (۱۶ شهریورماه) شده اند.

پیش از این، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد.

این دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: با توجه به ادامه یافتن بمباران محیط نیروگاه اتمی زاپوریژیا توسط اوکراین و تلاش بی پروای کی یف برای ناکام گذاشتن بازدید هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی از محل نیروگاه، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) با حضور رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و آنتویو گوترش دبیر کل سازمان ملل شد.

روسیه و اوکراین پیش از بازدید تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین، یکدیگر را متهم به اخلال در کار آژانس کردند.

به گزارش ایرنا، هیات اعزامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج شنبه از نیروگاه اتمی زاپوریژیا بمنظور ارزیابی هر گونه خسارت بازدید می‌کند. این هیات که در راس آن رافائل گروسی مدیر کل آژانس است، دیروز وارد شهر زاپوریژیا در ۵۵ کیلومتری نیروگاه شد و قرار است به زودی از آن بازدید کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها