تحلیلگر سوری در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

بررسی دلایل حمله به فرودگاه حلب/ یکپارچگی محور مقاومت/ هماهنگی آنکارا و تل آویو علیه حاکمیت سوریه/ مقاومت معادلات جدیدی را در سوریه به دشمن تحمیل کرده است

جمعه 11 شهريور 1401 - 09:45

پژوهشگر استراتژیک سوری تاکید کرد معادله جدید محور مقاومت این است که میدان های مقاومت یکپارچه است و جبهه های آن به یکدیگر متصل شده اند.

العالم _ سوریه

حسن حسن پژوهشگر استراتژیک سوری در گفتگو با شبکه العالم در تحلیلی درباره علت حمله رژیم صهیونیستی به شهر حلب و فرودگاه آن گفت تجاوز اسرائیل به شهر حلب به عنوان نمادی از حاکمیت دولت سوریه دارای این پیام است که نمی توان حلب را از آنچه در هر منطقه ای برای محور مقاومت رخ می دهد، جدا کرد همان گونه که نمی توان به گونه ای از سوریه سخن گفت که گویی آنچه در آن رخ می دهد، جدا از چیزی است که در عراق، یمن و ایران رخ می دهد.

حسن حسن تاکید کرد محور مقاومت معادلات جدیدی را تحمیل کرده است و آن این است که میدان های مقاومت یکپارچه است و جبهه های آن به یکدیگر متصل شده اند.

این استراتژیست سوری تصریح کرد این گونه نیست که بگوییم افزایش تجاوزات رژیم اشغالگر در چند روز اخیر فقط در سوریه است بلکه تلاش های تجاوزکارانه این رژیم از طریق بازوهای آن، در ایران نیز تشدید شده است و این اقدامات نشان دهنده هراس شهروندان اسرائیلی از خطراتی است که برای موجودیت آنان در حال رخ دادن است.

وی افزود مقامات صهیونیست بر همین اساس خود را مجبور می بینند به منظور کاهش این نگرانی و هراس، اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و به همین علت تجاوزات خود را به سوریه و دیگر مناطق مقاومت افزایش داده اند.

به گفته حسن حسن، رژیم صهیونیستی همان گونه که چندی پیش به فرودگاه دمشق حمله و آن را از فعالیت خارج کرد، هم اکنون نیز به فرودگاه حلب حمله کرده است تا این پیام را برساند که اگر تهدیدات ضد این رژیم افزایش یابد، این توان را دارد تا هر دو فرودگاه دمشق و حلب را از حیز انتفاع خارج کند.

این پژوهشگر سوری افزود ترکیه پیشتر به شدت تلاش می کرد به منظور احیای امپراطوری عثمانی، حلب را تصرف کند هر چند نتوانست و با توجه به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر حلب و فرودگاه آن می توان این اقدام را نشان هماهنگی بین آنکارا و تل آویو در ضربه زدن به حاکمیت سوریه دانست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها