'نیروهای دموکراتیک سوریه' 8 نفر را به اتهام ارتباط با ترکیه به اعدام محکوم کردند

'نیروهای دموکراتیک سوریه'  8 نفر را به اتهام ارتباط با ترکیه به اعدام محکوم کردند
جمعه 11 شهريور 1401 - 11:19

دادگاه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه حکم اعدام 8 نفر از جمله دو زن را به اتهام همکاری با سازمان اطلاعات ترکیه در مناطق تحت کنترل خود صادر کرد.

العالم - سوریه

خبرگزاری شام تایمز اشاره کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه پیش از این در 31 ژوئیه آغاز عملیات "القسم" و دستگیری 36 نفر به اتهام "جاسوسی و فعالیت" به نفع دولت ترکیه را اعلام کرده بودند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کردند، اعلام کردند که عملیات امنیتی خود را در شهرهای قامشلی، تل تمر، الحسکه، الشدادی، دیرالزور، رقه، منبج و عین العرب (کوبانی) آغاز کرده‌اند، که طی آن 36 نفر از کسانیکه در جاسوسی دست داشته اند را دستگیر کرده اند و دستگیری این افراد به دلیل به دست آوردن شواهد و مدارک قانع کننده در محکومیت آنها و اعتراف به گناهانشان صورت گرفته است.

نیروهای دموکراتیک سوریه 36 فعال بازداشت شده را متهم کردند که در "حمله ای که در 19 اوت 2021 به تل تمر روی داد" که منجر به کشته شدن "سوسن بیرهات، عکید کرکی لاکی، ریناس روج" به همراه 6 نفر دیگر شد، نقش داشته اند. آنها همچنین عامل کشته شدن «دلارحلب» و دو نفر از همراهان او در 20 آوریل 2022 در عین العرب (کوبانی) و کشته شدن «حاجی و یارانش» در 20 اکتبر 2021 بودند.

نیروهای دموکراتیک سوریه افزودند، این افراد همچنین باعث کشته شدن 11 جنگجوی نیروهای دموکراتیک سوریه در مقاطع مختلف در دیرالزور شدند و همچنین "اطلاعات و فایل های ضبط شده را برای آماده سازی جهت عملیات نظامی مورد انتظار ترکیه برای مقامات ترکیه ارسال کردند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها