آمریکا پذیرش مهاجران افغانستان را متوقف کرد

آمریکا پذیرش مهاجران افغانستان را متوقف کرد
جمعه 11 شهريور 1401 - 11:49

آمریکا اعلام کرد که پذیرش مهاجران افغانستان براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در واشنگتن را متوقف کرده است.

العالم - امریکا - اسیا

مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

رویترز نوشت: این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خروج مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان اتخاذ شده است.

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستان را موفق عنوان کرده و اعلام کردند که در این عملیات بیش از 90 هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند.

مقامات آمریکا بارها اعلام کردند که متعهد به خروج مهاجران افغانستان همکار نیروهای خارجی بوده و تا آخرین نفر این اقدام را ادامه خواهند داد.

سیاست جدید آمریکا در عدم پذیرش مهاجران جدید از اول اکتبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

کاخ سفید گفته است که در سیاست جدید پذیرش مهاجران براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت متوقف شده و تمرکز بر پیوستن خانواده مهاجران و اقامت دائمی آنها در جامعه آمریکا خواهد بود.

دولت آمریکا همچنین اعلام کرده است که در سیاست جدید تمرکز بر خروج افراد داری گرین کارت و دارنندگان ویزای ویژه که با نظامیان آمریکا همکاری داشتند، خواهد بود.

همچنین براساس سیاست جدید، اقامت دائم مهاجران افغانستان برای ادغام در جامعه آمریکا تسریع خواهد شد.

به نوشته این رسانه انگلیسی، این تصمیم جدید به دنبال ماه ها رایزنی دولت آمریکا و فعالان امور مهاجران افغانستان گرفته شده است.

این در حالی است که اخیرا مهاجران افغانستانی در اعتراض به کندی و مبهم بودن روند بررسی انتقال به آمریکا در امارات متحده عربی تجمع کردند.

به نوشته رویترز، یکسال پس از عملیات تخلیه سرنوشت بسیاری از مهاجرانی افغانستانی در امارات مشخص نبوده و مقامات آمریکا نیز تاکنون روند مشخصی را برای انتقال این افراد به واشنگتن اعلام نکردند.

تخمین زده می‌شود که هزاران مهاجر افغانستان در حال حاضر در امارات بوده و برای بررسی روند انتقال خود به آمریکا انتظار می‌کشند.

در گرمای طاقت فرسای امارات متحده عربی، کودکان، زنان و مردان افغانستان در داخل یک پایگاه نظامی در این کشور تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف روند بررسی خود پس از یکسال از تسلط طالبان بر کابل شدند.

از طرف دیگر یک رسانه آمریکایی گزارش داده است که دولت این کشور 90 درصد از درخواست مهاجران افغانستانی برای ویزای بشردوستانه را رد می‌کند.

cbsnews در گزارشی نوشت: آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از 124 نفر از شهروندان خارجی و همکاران افغان را که در طول 20 سال جنگ در این کشور با نظامیان آمریکایی همکاری کرده بودند را در بحبوحه فرودگاه کابل از این کشور خارج کرده است.

به نوشته این رسانه، اما به دلیل بحران پیش آمده در فرودگاه کابل بسیاری از شهروندان افغانستان که صلاحیت خروج داشتند قادر به ترک کشور خود نبوده و در حال حاضر در این کشور اقامت دارند و بسیاری از این افراد درخواست پناهندگی به آمریکا برای صدور ویزای بشردوستانه دادند.

سی بی سی نیوز نوشت: پس از خروج نیروهای آمریکایی تاکنون 46 هزار نفر برای ویزای بشردوستانه و مهاجرت به آمریکا درخواست دادندو دولت آمریکا نیز 90 درصد از این درخواست ها را رد کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها