برپایی باشکوه نماز صبح در مسجد الاقصی و دیگر مساجد کرانه باختری

برپایی باشکوه نماز صبح در مسجد الاقصی و دیگر مساجد کرانه باختری
جمعه 11 شهريور 1401 - 13:16

هزاران نفر از فلسطینیان نماز «صبح بزرگ» را در مسجد الاقصی، مسجد ابراهیمی و دیگر مساجد کرانه باختری اقامه کردند.

العالم _ فلسطین

فلسطینیان در جمعه موسوم به «صبح شهیدان» نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی و دیگر مساجد کرانه باختری، هر چه با شکوهتر برپا کردند و یاد شهیدان فلسطینی و فداکاری آنان را در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی آن در برابر نقشه های شوم اشغالگران گرامی داشتند.

شمار زیادی از شهروندان فلسطینی با شرکت در نماز جماعت صبح در مسجد الاقصی تاکید کردند که برای دفاع از این مسجد همواره در آن حضور خواهند داشت.

نماز صبح مسجد الاقصی به امامت شيخ يوسف أبو سنينه برگزار شد و فلسطینیان پس از نماز با شرکت در حلقات قرائت قرآن در محوطه و صحن های مسجد، به قرائت قرآن پرداختند.

در همین حال صدها شهروند فلسطینی پس از نماز و قرائت قرآن به طور جمعی صبحانه خوردند و همچنان در حرم مسجد الاقصی برای دفاع از آن حضور دارند.

ساکنان کرانه باختری نیز نماز صبح بزرگ را در جمعه «صبح مجاهدان» در مسجد ابراهیمی در الخلیل، مسجد النصر در نابلس و مسجد صلاح الدين در قباطيه برگزار کردند.

نماز جماعت صبح در حالی در نابلس برگزار شد که 40 روز از به شهادت رسیدن محمد العزيزي و عبد الرحمن صبح از مجاهدان فلسطینی در نابلس می گذرد.

فلسطینیان در پاسخ به درخواست ها برای تجدید بیعت با خداوند متعال مبنی بر ادامه حرکت مجاهدان و مقاومان انقلابی در دفاع از مسجد الاقصی و آزادی فلسطین، در نماز جماعت صبح در سراسر فلسطین شرکت کردند.

نمازگزاران فلسطینی پس از نماز صبح، یاد شهیدان، مجروحان و اسیران فلسطینی را گرامی داشتند و بر ادامه مبارزه با اشغالگران تاکید کردند.

نماز جماعت صبح در سراسر فلسطینی در حالی برگزار شد که نبرد با دشمن صهیونیستی در هفته ها و ماه های گذشته با تحولات دلگرم کننده بسیاری همراه شده است.

فلسطینیان نماز موسوم به «صبح بزرگ» را نخستین بار در ماه نوامبر سال 2020 در مسجد ابراهیمی در الخلیل برگزار کردند تا بر رویارویی با خطراتی که این مسجد را تهدید می کند و نیز رویارویی با تلاش های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی قدس و مسجد الاقص تاکید کنند.

پربیننده ترین خبرها