بزرگترین مانور نظامی یمنی ها، پیام ها

بزرگترین مانور نظامی یمنی ها، پیام ها
جمعه 11 شهريور 1401 - 12:56

العالم _ یمن

خبر:

دیروز دولت نجات ملی یمن بزرگترین مانور نظامی خود را برگزار کرد. در این مانور تازه ترین دستاوردهای نظامی یمنی ها رونمایی شد.

تحلیل:

* انواع تجهیزات رونمایی شده در مانور دیروز به ویژه در عرصه موشکی حکایت از تثبیت قدرت و سیطره انصارالله بر کل حوزه ابی اطراف در دریای سرخ و تنگه باب المندب دارد.

* رونمایی از دستاوردهای جدید در واقع پاسخی است بر اخبار، گزارش ها و تبلیغات ۸ ساله ای که سلاح های یمن را وارداتی از ایران معرفی می کردند. یمن محاصره شده از زمین، هوا و دریا دیروز توان بومی خود در ساخت و تولید مهم ترین و پیشرفته ترین سلاح ها را به نمایش گذاشت.

* این نمایش قدرت نشان داد برخلاف تصور، انصارالله از عرصه یمن حذف ناشدنی است و سعودی محکوم است در کنار مرزهای خود موجودیت معطوف به اسلام سیاسی جدیدی بنام دولت نجات ملی رابرای همیشه اینده پذیرا باشد و تعامل را به جای دشمنی با این نماینده اسلام سیاسی جایگزین کند.

* پیام اساسی دیگر این رزمایش تاکید بر تسریع در تعیین تکلیف اتش بسی است که به نظر انصالله و با تایید خواست های دولت نجات ملی باید به سرانجام برسد. انصارالله با این مانور نظامی تاکید کرد حالت بینابین جنگ و صلح نمی تواند صورتی فرسایشی بخود بگیرد.

پربیننده ترین خبرها