۴۲ تن در اتیوپی کشته شدند

۴۲ تن در اتیوپی کشته شدند
شنبه 12 شهريور 1401 - 02:23

۴۲ نفر در حمله گروه های مسلح در اتیوپی کشته شدند.

العالم-آفریقا

ساکنان محلی گفته‌اند که این افراد در منطقه اورومیه اتیوپی کشته شدند.

همزمان کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد که آمریکا برای توقف جنگ در اتیوپی "مایک هامر" را بعنوان نماینده ویژه و اعزام به آدیس آبابا ارسال می‌کند.

هامر قرار است، آخر این هفته عازم اتیوپی شود.

براساس گزارش کاخ سفید، وی برای آنچه حمایت از توقف جنگ در شمال اتیوپی عنوان شده است، عازم این کشور آفریقایی می‌شود

این در حالی است که در آخرین تحولات انیوپی، دولت آدیس آبابا ۶ شهریور به عقب‌نشینی نیروهای خود از شهر امهره پس از کنترل جبهه مردمی آزادسازی تیگرای بر آن اذعان کرد،

همزمان با این عقب تشینی، دولت محلی امهره واقع در شمال اتیوپی برای مقابله با پیشروی نیروهای جبهه تیگرای اعلام بسیج عمومی کرد.

دولت اقلیم امهره در بیانیه‌ای اعلام کرد، جبهه تیگرای با عملیات نظامی خود دری را که به روی صلح باز بود، بست.

همچنین این اقلیم در بیانیه خود تمامی ساکنان اقلیم امهره را به بسیج عمومی و اتخاذ تمامی اقدامات مناسب برای مقابله با نیروهای جبهه تیگرای دعوت کرد.

بحران تیگرای به عنوان بحرانی قومی، از زمان روی کار آمدن «ابی احمد» نخست وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و این امر سبب بروز خشونت‌هایی در مناطق شمالی اتیوپی در مرز با «اریتره» و «سودان» شده که این کشور را به شدت بی‌ثبات کرده است. همچنین گروه تروریستی الشباب نیز در اتیوپی فعال است.

جنگ در تیگرای اتیوپی یک سال پیش به مناطق همسایه آفار و آمهارا گسترش یافت. آبان سال پیش، نیروهای تیگرای به سمت آدیس آبابا حرکت کردند اما با حمله نیروهای دولتی عقب نشینی کردند.

پس از آن در ماه اسفند گذشته‌ آتش‌بس اعلام شد و دولت اعلام کرد کمک‌های غذایی مورد نیاز را به منطقه می‌رساند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها