انتشار جزئیات تازه از کشف عکس ها و اسناد محرمانه در اقامتگاه ترامپ

انتشار جزئیات تازه از کشف عکس ها و اسناد محرمانه در اقامتگاه ترامپ
شنبه 12 شهريور 1401 - 07:44

رسانه های آمریکایی در تازه ترین گزارش های خود اعلام کردند که پلیس فدرال (اف‌ بی‌آی) در بازرسی چند هفته پیش از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ایالت فلوریدا بیش از ۱۱ هزار عکس و سند دولتی کشف کرده است.

العالم ـ آمریکا

این اسناد جزئیات بیشتری درباره ۳۳ جعبه‌ای که در اقامتگاه ترامپ کشف شده‌اند، ارائه می‌کند. مستندات جدید نشان می‌دهند اسنادی که برچسب محرمانه داشته‌اند گاهی با اقلام دیگری مانند کتاب، مجله و بریده‌های روزنامه‌ها آمیخته بوده‌اند.

بر اساس گزارش ها، "ایلن کانن" قاضی دادگاه منطقه‌ای با انتشار این اسناد موافقت کرده است. رویترز گزارش داده است از میان ۱۱ هزار سند و عکس دولتی، ۱۸ مورد برچسب فوق سری، ۵۴ مورد برچسب سری و ۳۱ مورد برچسب محرمانه داشته‌اند.

"فوق سری" بالاترین درجه طبقه‌بندی است و استفاده از آن برای حساس‌ترین اسناد حکومتی صورت می‌گیرد.

همچنین ۹۰ پوشه خالی هم وجود داشت که روی ۴۸ مورد آنها برچسب طبقه ‌بندی‌ شده درج شده بود و مشخص نیست که چرا این پوشه‌ها خالی بوده و آیا ممکن است برخی اسناد مفقود شده باشند.

پیش از این، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد در میان اسناد کشف شده از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری قبلی آمریکا در فلوریدا، مدارک روز بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران (برجام ) نیز وجود دارد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اسناد دولتی که در اقامتگاه ترامپ در فلوریدا نگهداری می شد، با هدف جلوگیری از تحقیقات اف بی آی، احتمالا پنهان وحذف شده اند.

بر اساس این گزارش ها، اسناد جدید با ارایه شواهد جدید دادستان ها مبنی بر ممانعت ترامپ و تیم حقوقی اش برای جلوگیری از اجرای عدالت، وکلای ترامپ را برای نخستین بار متهم کردند که درباره ادعای تحویل تمامی اسناد دولتی پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، دروغ گفته اند.

پربیننده ترین خبرها