درگیری‌ها در پایتخت لیبی از سر گرفته شد

درگیری‌ها در پایتخت لیبی از سر گرفته شد
شنبه 12 شهريور 1401 - 09:21

درگیری میان نیروهای وابسته به عبدالحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی و نیروهای وابسته به فتحی باشاغا نخست‌وزیر مکلف، در شهر طرابلس مجدداً بالا گرفت.

العالم _ لیبی

روز جمعه درگیری‌ها میان نیروهای وابسته به عبدالحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی و نیروهای وابسته به فتحی باشاغا نخست‌وزیر مکلّف، از سر گرفته شد.

منابع لیبیایی اعلام کردند که این درگیری عمدتاً در منطقه غوطه ابوساق در طرابلس صورت گرفت و چندین مجروح راهی بیمارستان‌‎های این شهر شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی هستند.

منابع لیبیایی تأکید کردند که درگیری‌ها با سلاح‌های سبک و متوسط ​​بین عناصر تیپ 55 به‌ فرماندهی معمر الضاوی وفادار به باشاغا و عناصر وابسته به رمزی اللفع وابسته به دولت الدبیبه انجام گرفت.

این درگیری‌ها پس از چند روز درگیری خونین بین دو طرف در اوج بحران کشور و افزایش درخواست‌های بین‌المللی برای برگزاری انتخابات در این کشور جهت پایان دادن به تفرقه بین نیروهای لیبیایی رخ داد.

مناطق جنوب طرابلس طی چند روز اخیر به‌ویژه از جمعه‌شب هفته گذشته، شاهد درگیری نیروهای وابسته به عبدالحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی و نیروهای وابسته به فتحی باشاغا نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت این کشور است.

باشاغا چند روز پیش اعلام کرده بود که قصد دارد وارد شهر طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به‌ریاست الدبیبه بر پایتخت این کشور خاتمه دهد.

وجود دو دولت در لیبی یکی دولت وحدت ملی و دیگری دولت شکل‌گرفته از سوی پارلمان این کشور سبب تشدید تنش در پایتخت شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها