نادیده گرفتن موازین اسلامی توسط قطری ها در برگزاری جام جهانی!

نادیده گرفتن موازین اسلامی توسط قطری ها در برگزاری جام جهانی!
شنبه 12 شهريور 1401 - 11:15

یک شرکت آمریکایی تولیدکننده مشروبات الکلی که حامی جام جهانی است، متولی فروش نوشیدنی‌های الکلی در قطر خواهد بود.

العالم - جهان اسلام

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک منبع آگاه از برنامه های مسابقات جام جهانی گفت قطر به هواداران دارای بلیت اجازه می دهد در مسابقات فوتبال جام جهانی، سه ساعت قبل از شروع هر بازی و یک ساعت بعد از سوت پایان، نوشیدنی‌های الکلی خریداری کنند؛ اما خرید آنها در طول مسابقه ممنوع خواهد بود.
این منبع گفت که یک شرکت آمریکایی تولیدکننده مشروبات الکلی که حامی بزرگ جام جهانی است، با حقوق انحصاری فروش نوشیدنی‌های الکلی در این مسابقات را در محیطی که در اطراف هر استادیوم پیش‌بینی شده است، بر عهده خواهد داشت؛ اما این نوشیدنی‌ها در جایگاه ها یا سالن های ورزشگاه‌ها عرضه نخواهد شد.
جام جهانی امسال، نخستین جام جهانی است که در یک کشور مسلمان با کنترل شدید الکل برگزار می‌شود و چالش‌های منحصربه‌فردی را برای برگزارکنندگان رویدادی که توسط یک برند بزرگ نوشیدنی‌های الکلی حمایت می‌شود، ارائه می‌کند.
سازمان دهندگان جام جهانی قطر، کمیته عالی تحویل و میراث، به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد کنترل جام جهانی بر روی الکل پاسخ ندادند. دفتر رسانه های دولتی قطر، درخواست ها برای پاسخ‌گویی را به کمیته عالی ارجاع داد.
چهار مسابقه برای بیشتر روزهای مرحله گروهی جام جهانی برنامه ریزی شده است که اولین بازی ساعت 13:00 آغاز خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که قطر فروش نوشیدنی‌های الکلی را پیش از ساعت 1 بعد از ظهر چگونه انجام خواهد داد. برای مثال، بازی ولز و ایران در روز جمعه 25 نوامبر، زمانی که بیشتر مسلمانان قطر برای اقامه نماز جماعت هفتگی در مساجد جمع می شوند، برگزار خواهد شد.
تعطیلی بیشتر مغازه ها و رستوران های قطر در زمان برگزاری نماز جمعه اجباری است.
از زمانی که قطر در سال 2010 حق میزبانی را به دست آورد، پرسش‌هایی درباره نقش الکل در جام جهانی امسال مطرح شده است. مصرف الکل در مکان های عمومی در قطر غیرقانونی است.
بازدیدکنندگان نمی توانند الکل را به قطر وارد کنند، و نمی توانند الکل را از تنها فروشگاه مشروب فروشی این کشور، در حومه دوحه خریداری کنند. فقط ساکنان خارجی با مجوز می توانند برای مصرف خانگی از آنجا خرید کنند.

پربیننده ترین خبرها