روسیه حملات رژیم صهیونیستی در سوریه را قاطعانه محکوم کرد

روسیه حملات رژیم صهیونیستی در سوریه را قاطعانه محکوم کرد
شنبه 12 شهريور 1401 - 14:14

وزارت امور خارجه روسیه ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی در سوریه درخصوص تشدید تنش نظامی در ابعاد گسترده در منطقه هشدار داد.

العالم - اروپا

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه حملات پیاپی و نامشروع رژیم صهیونیستی در سوریه را محکوم و درخصوص تنش‌زایی نظامی در ابعاد گسترده هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تحرکات غیرمسئولانه مشابه از سوی اسرائیل را کاملاً نامشروع می‌دانیم و قاطعانه آن‌ها را محکوم می‌کنیم».

این مقام روس متذکر شد که حملات اسرائیلی‌ها نقض حق حاکمیت سوریه و هنجارهای اساسی قوانین بین‌المللی هستند.

او همچنین بیان داشت:‌ «معتقدیم که چنین اقدامات شرورانه‌ای به هیچ وجه ارتباطی با کاهش خطرات امنیتی برای اسرائیل ندارند بلکه برعکس، اقدامات ثبات‌زدای نظامی ممکن است اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را کلید بزند و به تشدید تنش نظامی در ابعاد گسترده منجر شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:‌ «از اسرائیل می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز علیه همسایه خود سوریه را متوقف کرده و از هرگونه تحرکی که تمام منطقه را در معرض تهدید عواقبی خطرناک قرار دهد، خودداری کند».

پدافند هوایی سوریه شامگاه چهارشنبه با چند موشک در آسمان شهر و استان دمشق مقابله کرد. این موشکها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک شدند که نقاطی را در دمشق هدف حمله قرار داد‌هند.

منابع خبری گفتند که پدافند هوایی سوریه با چهار موشک در جنوب دمشق مقابله کرده است. مقابله با موشک‌ها در نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و اطراف شهر «الکسوه» واقع در جنوب استان دمشق صورت گرفت.

ساعاتی پیش از این حمله نیز منابع سوری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها