مقابله نیروهای الحشدالشعبی با حمله داعش+فیلم

مقابله نیروهای الحشدالشعبی با حمله داعش+فیلم
شنبه 12 شهريور 1401 - 14:31

نیروهای الحشدالشعبی بامداد امروز با حمله تروریست‌های داعش در جنوب سامرا مقابله کرده و آن‌ها را فراری دادند.

العالم - عراق

سازمان الحشدالشعبی در بیانیه‌ای خبر داد که بامداد امروز (شنبه) تروریست‌های داعش در جنوب منطقه سامرا در استان صلاح‌الدین قصد حمله به مواضع این گروه را داشتند که ناکام ماندند.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، تیپ ۴۲ الحشدالشعبی در این بیانیه اعلام کرد که این درگیری در منطقه «سید غریب» در جنوب سامرا رخ داده و تروریست‌ها تلاش داشتند برای انجام حملات تروریستی علیه مواضع نظامی و غیرنظامی از این منطقه عبور کنند.

الحشدالشعبی همچنین لحظاتی از این درگیری را منتشر کرده و در بیانیه خود آورده است که تروریست‌ها در نهایت مجبور به فرار از منطقه شدند.

فرار تروریست‌ها

همزمان با نزدیک شدن به پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) عملیات‌های پاکسازی و تأمین امنیت جاده‌ها و مناطق مختلف نیز گسترش یافته است. در این راستا نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق از روز چهارشنبه عملیات مشترکی برای پاکسازی منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد و تأمین امنیت جاده‌های منتهی به این شهر آغاز کرده‌اند.

دیروز (جمعه) نیز الحشدالشعبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان و ارتش عراق توانسته‌اند یکی از مهم‌ترین مخفیگاه‌های داعش در کوه‌های «عدایه» واقع در غرب نینوی (شمال عراق) را کشف کنند.

به‌رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها