روسیه: آمریکا درحال انتقال آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک از اوکراین است

روسیه: آمریکا درحال انتقال آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک از اوکراین است
شنبه 12 شهريور 1401 - 19:39

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکایی‌ها در حال انتقال آزمایشگاه‌های مخصوص خود برای ساخت سلاح بیولوژیک از خاک اوکراین به منطقه‌ای دیگر در شرق اروپا هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد پنتاگون در حال انتقال پروژه‌های ناتمام خود برای ساخت سلاح‌های بیولوژیک از خاک اوکراین به نقطه‌ای دیگر در منطقه شرق اروپاست. این وزارتخانه گفت شواهد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها تجهیزات خودشان را به خارج از اوکراین برده‌اند.

وزارت دفاع روسیه امروز طی یک نشست خبری گفت که قصد دارد هفته آینده شواهدی را ارائه کند که نشان دهد ایالات متحده و اوکراین کنوانسیون بین المللی ممنوعیت سلاح های بیولوژیکی را نقض می‌کنند.

به گفته وزارت دفاع روسیه ظاهراً نیروهای اوکراینی با استفاده از پهپادهای بیرقدار ترکیه سعی در استفاده از سلاح‌های بیولوژیک داشته است.

ایگور کریلوف رئیس نیروهای حفاظت در برابر تشعشعات، مواد شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: با برد پروازی پهپادهای ساخت ترکیه تا ۳۰۰ کیلومتر، تجهیز آنها به سلاح‌های بیولوژیکی، در واقع باید گفت که کشورهای منطقه نیز از تهدید این سلاح‌ها در امان نخواهند بود.

پربیننده ترین خبرها