علی‌اف: طی چند ماه‌ می‌توانیم توافق صلح با ارمنستان را نهایی کنیم

علی‌اف: طی چند ماه‌ می‌توانیم توافق صلح با ارمنستان را نهایی کنیم
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 00:51

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای گفت که طی چند ماه امکان رسیدن به توافق صلح نهایی با ارمنستان و امضای آن وجود دارد.

العالم-آسیا

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه درباره مذاکرات صلح با ارمنستان صحبت کرد.

وی که با یک روزنامه ایتالیایی صحبت می‌کرد، گفت: «در منطقه ما اوضاع به سوی صلح در حال پیشروی است. من از بروکسل به ایتالیا آمده‌ام جایی که مذاکرات سه‌جانبه‌ای با رئیس شورای اروپا و نخست وزیر ارمنستان داشتم و ما توافق کردیم که طی یک ماه، وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مذاکرات عملی برای توافق صلح را آغاز کنند».

علی‌اف اضافه کرد: «این پیشنهاد ما پس از پایان جنگ دوم قره‌باغ بوده و گفته‌ایم که ما نیازمند صلح هستیم. ما نیازمند توافق صلح بوده و دو سال طول کشید که ارمنستان با این موضوع موافقت کند».

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان افزود: «من فکر می‌کنم این یکی از مهمترین نتایج باشد البته این موضوع به میزان زیادی به این بستگی دارد که این گفت‌وگوهای صلح چگونه به پیش برود و جدول زمان‌بندی چگونه باشد و موضوع مذاکرات چه باشد».

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم که طی چند ماه می‌توانیم توافق صلح را نهایی کرده و امضا کنیم. فکر می‌کنم در صورتی که طرف ارمنستانی نیز تمایل مشابهی داشته باشد، این موضوعی واقع‌گرایانه به شمار می‌آید چون ما پنج اصل اساسی را مطرح کرده‌ایم که توافق صلح باید بر اساس آن باشد و ارمنستان نیز آنها را پذیرفته است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها