لاپید: کارزار فشرده‌ برای جلوگیری از حصول توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد

لاپید: کارزار فشرده‌ برای جلوگیری از حصول توافق هسته‌ای ایران ادامه دارد
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 13:44

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم به کمپین فشرده با هدف جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی ادامه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان ادامه دارد.

لاپید در یک رشته توئیت نوشت: «با وجود کمپین‌های انتخاباتی و تعطیلات تابستانی، دولت در حال کار است. با همراهی بنی گانتز وزیر دفاع، نفتالی بنت و سیستم امنیتی، در حال اجرای کمپینی فشرده با هدف جلوگیری از امضای توافق هسته‌ای خطرناک بین ایران و قدرت‌های جهان هستیم».

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی افزود: «پیرو گفت‌وگویی که روز چهارشنبه با رئیس جمهور بایدن داشتم، فردا رئیس موساد به واشنگتن سفر می‌کند تا در چند جلسه به منظور توضیح مواضع ما درباره خطرات موجود در این توافق شرکت کند».

او در پاسخ به برخی انتقادات از رژیم صهیونیستی درباره کم‌کاری در مقابله با توافق هسته‌ای ایران، «شکست کامل» رویارویی غیرضروری تل‌آویو و واشنگتن در این زمینه در سال ۲۰۱۵ را یادآور شده و نوشت: «آمریکایی‌ها به حرف ما گوش نکردند. لطمه بدی به روابط ما وارد شد و آن‌ها رفتند و یک توافق بد را امضا کردند».

رسانه‌های عبری گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) با «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی موساد جلسه‌ای کاری برگزار کرده تا وی را برای سفر هفته آینده‌اش به ایالات متحده آمریکا و دیدارهای با مقامات ارشد در واشنگتن آماده کند.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، در بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست‌وزیر تل‌آویو منتشر شد، آمده است: «گفت‌وگوهای این نشست لاپید و بارنیا بر روی موضوع توافق هسته‌ای با ایران و آمادگی رئیس موساد برای ادامه تلاش‌های اسرائیل [علیه توافق] متمرکز شده است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری، بخش مهمی از سخنان خود را معطوف به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران کرد و گفت: «با تمام توانمان، علیه توافق خواهیم جنگید، بدون اینکه به روابط راهبردی به ایالات متحده آسیبی بزند. اسرائیل از بیش از یک سال پیش وارد نبرد دیپلماتیک چند جانبه برای ممانعت از امضای دوباره توافق هسته‌ای با ایران شده است».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.


فارس

پربیننده ترین خبرها