واکنش گروه‌های مقاومت به عملیات غور اردن

واکنش گروه‌های مقاومت به عملیات غور اردن
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 16:53

جنبش مقاومت حماس از عملیات ضد صهیونیستی امروز در غور اردن که به زخمی شدن دست‌کم 5 صهیونیست منجر شد، حمایت کرد و آن را نمایانگر شکست تلاش‌های تل‌آویو در توقف روند افزایش عملیات‌های مقاومت دانست.

العالم_فلسطین اشغالی

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش حماس به عملیات ضد صهیونیستی امروز در منطقه «غور اردن» واکنش نشان داد و از عاملان این عملیات تمجید کرد.

وی تصریح کرد: عملیات قهرمانانه جدید در غور اردن در چارچوب عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشنیان آن در واکنش به جنایات و تجاوز آن علیه مسجد الاقصی و اسرای فلسطینی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: ما به جوانان انقلابی که این عملیات ویژه را انجام دادند و با این کار خود بر توانایی مردم ما در تداوم درگیری و مقاومت در سراسر کرانه باختری تاکید کردند، درود می‌فرستیم.

«حازم قاسم» دیگر سخنگوی جنبش حماس نیز گفت: عملیات دره اردن در چارچوب پاسخ مستمر مردم فلسطین به جنایات رژیم اشغالگر به ویژه جنایات علیه مسجدالاقصی و هتک حرمت به صحن‌های آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: این عملیات به طور قاطع تایید می‌کند که تمام تلاش‌های اشغالگران برای متوقف کردن موج خیزش مقاومت انقلابی در کرانه باختری به نتیجه نمی‌رسد و مقاومت آماده و در حال توسعه است و شکست عملیات موسوم به "موج شکن" دیگر ثابت شده است.

قاسم تصریح کرد این عملیات مؤید شکست کامل سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی است که می‌گوید تنها برخی مناطق شاهد اقدامات مقاومتی است. اما این بار عملیات در جایی انجام شد که اشغالگران انتظار نداشتند تا نشان دهد که مردم ما می‌توانند به گونه‌ای که اشغالگران انتظارش را ندارند، با ابزارها و وسایل مختلف، ابتکار عمل را به دست گیرند و اشغالگران نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند».

وی تاکید کرد که در کرانه باختری با مرحله جدیدی روبرو هستیم که عنوان آن تداوم و تشدید مقاومت در همه اشکال آن علیه اشغالگری و شهرک‌نشینان است و تا تحقق اهداف، متوقف نخواهد شد.

در همین راستا داوود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی عملیات غور اردن را تبریک گفت و آن را نشان ادامه و استمرار مقاومت دانست.

وی افزود نه سیاست بازداشت و ترور و نه هیچ یک از اقدامات جنایتکارانه اسرائیل نمی تواند از گسترش قدرت و وسعت مقاومت جلوگیری کند.

رسانه‌های عبری، امروز (یکشنبه، ۴ سپتامبر)، از تیراندازی به سوی یک اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در غور اردن و زخمی شدن دست‌کم 6 نفر خبر دادند. پس از آن مدعی شدند که دو مظنون این حمله دستگیر شده‌اند و تصاویری از خودروی مظنونان انجام این عملیات را منتشر کردند که در حال گریز بود.

پربیننده ترین خبرها