آغاز رزمایش نظامی ۲۷ کشور در اردن

آغاز رزمایش نظامی ۲۷ کشور در اردن
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 18:27

ارتش اردن از آغاز رزمایش نظامی سالانه «شیر آماده ۲۰۲۲» با مشارکت ۲۷ کشور خبر داد.

العالم_اردن

ارتش اردن امروز (یکشنبه) از آغاز مانور نظامی ۱۰ روزه «شیر آماده ۲۰۲۲» با مشارکت آمریکا و ۲۵ کشور دیگر خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری عمون اردن، «مصطفی الحیاری» مدیر سازمان اطلاع‌رسانی ارتش اردن و سرهنگ «اسمیت» سخنگوی نیروهای آمریکایی مشارکت کننده در این رزمایش در یک کنفرانس خبری مشترک در مرکز آموزش‌ عملیات ویژه «ملک عبدالله» در امان حضور یافتند.

الحیاری به خبرنگاران گفت که در این رزمایش ۱۰ روزه، هشت کشور عربی و ۱۷ کشور غیر عربی به علاوه اردن و آمریکا حضور دارند و همه بخش‌های هوایی، دریایی و زمینی در این تمرین مشارکت دارند.

به گفته این مقام نظامی اردنی، هدف اصلی از این رزمایش بالا بردن کارایی عملی و میدانی و گسترش سطح آمادگی نیروهاست و از ارتش اردن نیز ۴۳۰۰ نیروی نظامی و هزار نیروی غیرنظامی شرکت کرده‌اند.

آن‌گونه که از گفته‌های وی برداشت می‌شود، عمده بار رزمایش مذکور بر دوش اردن و آمریکاست و کشورهای دیگر، نقش بسیار محدودی دارند، این تمرین نظامی از ۲۰۱۱ برگزار می‌شود و در برخی سال‌ها نیز فقط با حضور آمریکا و اردن بوده است.

این رزمایش با مشارکت نیروی زمینی و هوایی و دریایی کشورهای اردن، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، قزاقستان، اتریش، سوئد، قبرس، کنیا، یونان، لهستان، بلژیک، پاکستان، استرالیا، عربستان سعودی، عراق، لبنان، امارات، بحرین، کویت، عمان و مغرب برگزار می‌شود. آخرین رزمایش در سپتامبر ۲۰۱۹ با مشارکت ۲۸ کشور در اردن برگزار شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها