هشدار حزب ملی گرای ایتالیا در باره تبعات شکست غرب در اوکراین

هشدار حزب ملی گرای ایتالیا در باره تبعات شکست غرب در اوکراین
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 20:26

رهبر حزب ملی گرای "برادران ایتالیا" که پیش بینی می شود ریاست دولت جدید این کشور را برعهده گیرد، هشدار داد که در صورت سقوط اوکراین و شکست غرب، برنده اصلی چین خواهد بود.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، جیورجیا ملونی رهبر حزب ملی گرای "برادران ایتالیا" در نشستی بازرگانی خاطرنشان کرد: در صورت نابودی کامل غرب، شی جین پینگ رهبر چین و نه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز اصلی خواهد بود.

وی، جنگ اوکراین را بخش بسیار کوچکی از درگیری به منظور تغییر شکل دادن نظم جهانی دانست و افزود: تهدید متوجه کشورهای غربی از حمله روسیه به اوکراین، در چارچوب رقابتی برای گسترش نفوذ، تنها نوک کوه یخ است و ضعیف ترین کشورهای غرب که عمدتا اروپاست، در معرض تهدید نفوذ چین قرار می گیرند.

ملونی رهبری بزرگ ترین و نیرومندترین حزب در ائتلاف راست میانه به همراه حزب لیگ و فورزا ایتالیا به رهبری سیلویو برلوسکنی را برعهده دارد که به احتمال زیاد در انتخابات ۲۵ سپتامبر (۳ مهر ماه) به آسانی پیروزی را به دست خواهد آورد و نخستین نخست وزیر زن این کشور خواهد شد.

ماتئو سالوینی رهبر حزب لیگ در همین نشست از اتحادیه اروپا خواست که از شهروندان کشورهایی مانند ایتالیا که از پیامدها و آثار جانبی اقتصادی اعمال تحریم بر روسیه، آسیب دیده و رنج می برند، حمایت و دفاع کند و هم زمان با تنبیه متجاوز، خواستار حفاظت از کسب وکارها و کارگران ایتالیا شد و پیروزی در انتخابات و به ارث بردن کشوری را که به زانو درآمده، رضایت بخش ندانست.

مسکو از هنگام آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) خواستار تقویت روابط با چین شده است.

هر دو حزب لیگ و فورزا ایتالیا، پیش از حمله روسیه به اوکراین، روابط نزدیکی با روسیه داشتند.

ملونی که حزب برادران ایتالیا به رهبری او، در یک حزب پس از دوره حکومت فاشیسم بر این کشور ریشه دارد، بارها و با شدت در حمایت از خط غرب در اوکراین در شماری از مناسبت ها سخن گفته است.

به نوشته روزنامه لوموند، «ماتئو سالوینی» (Matteo Salvini) رهبر حزب محافظه‌کار ایتالیایی لگا نورد (Lega Nord) در گفت‌وگو با رادیو RTL، با به چالش کشیدن اثربخشی تحریم‌های غرب علیه روسیه، اعلام کرد: کسانی که تحریم شده اند، پیروز هستند و تحریم‌کنندگان به زانو درآمده‌اند. چند ماه گذشته است و مردم ۲ یا حتی چهار برابر بیشتر برای قبض‌های خود هزینه کرده‌اند. پس از گذشت هفت ماه، جنگ هنوز ادامه دارد و خزانه فدراسیون روسیه پر از پول است.

وی که پیش تر وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا بود، با طرح این سوال که آیا تحریم‌ها علیه روسیه اثر دارد؟ پاسخ داد: خیر تا به امروز کسانی که تحریم شده‌اند، پیروز هستند و کسانی که تحریم‌ها را اجرا کرده‌اند، به زانو درآمده‌اند.

روز گذشته صدها نفر در شهر ناپل ایتالیا در اعتراض به افزایش ناگهانی هزینه‌های زندگی و شرایط بیکاری، به خیابان‌ها آمدند و قبوض انرژی را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن، صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود؛ راهبردی که نخستین قربانیان اجرای آنها شهروندان اروپایی هستند.

تحلیلگران معتقدند که گسترش تورم و رکود در اروپا به دنبال افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت و انرژی، خشم مردم این قاره را به دنبال داشته و می‌رود که با اعتراض‌های خیابانی به بحرانی اجتماعی - سیاسی تبدیل شود.

حمایت‌های بی‌قید و شرط رهبران اروپا از تحریم‌های همه جانبه و گسترده علیه مسکو بدون در نظر گرفتن شرایط و نیازهای داخلی، اینک دامن مردم این قاره را گرفته است و شرایط زندگی در قاره سبز هر روز سخت‌تر از دیروز می‌شود.

موضوعی که در همان ابتدای امر برخی چهره‌های سیاسی و کنشگران اجتماعی نیز نسبت به وقوع آن هشدار دادند و رهبران اروپایی را وجود آن آگاه کردند.

پربیننده ترین خبرها