سوریه علاقه‌مند استفاده از تجربیات ایران

سوریه علاقه‌مند استفاده از تجربیات ایران
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 22:35

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه از علاقه مندی کشورش به استفاده از تجربیات اسلامی ایران در برنامه اصلاحات اداری خبر داد.

العالم_سوریه

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در دیدار با میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی جمهوری اسلامی ایران از علاقه مندی کشورش به استفاده از تجربیات اسلامی ایران در برنامه اصلاحات اداری خبر داد.

وی در این دیدار که با حضور مهدی سبحانی سفیر کشورمان در سوریه و خانم سلام سفاف وزیر توسعه اداری سوریه برگزار شد، بر اهمیت اجرای مفاد یادداشت همکاری میان تهران و دمشق در زمینه امور اداری و استخدامی تاکید و از نتایج سازنده اجرای مفاد این یادداشت تفاهم در زمینه برنامه‌های آمورشی استقبال کرد. ­

نخست وزیر سوریه خاطرنشان کرد: دولت سوریه برنامه اصلاحات اداری را در اولویت قرار داده است و در این مسیر خواهان استفاده از تجربیات کشور‌های دوست هستیم. ­

نخست وزیر سوریه در ادامه افزود، تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص در راس برنامه اصلاحات در ساختاری اداری بخش دولتی است، تا بتواند در زمینه تولید به کارآمدی مطلوب برسد و در اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سوریه اثرگذار باشد.

میثم لطیفی نیز با اشاره به عمق روابط تهران و دمشق و اراده مشترک مقامات ارشد دو کشور برای گسترش این روابط، استفاده از امکانات موجود در دو کشور در مسیر تحقق منافع­ مشترک را خواستار شد.

وی از علاقه مشترک دو طرف برای گسترش همکاری دو جانبه در زمینه علوم­ مدیریت و اجرای توافقات امضای شده در این زمینه خبر داد.

همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشورمان بار دیگر حمایت بی شائبه جمهوری اسلامی ایران را از حاکمیت و یکپارچگی خاک سوریه یادآور شد.

پربیننده ترین خبرها