سوریه مداخله مستمر واشنگتن در امور داخلی چین را محکوم کرد

سوریه مداخله مستمر واشنگتن در امور داخلی چین را محکوم کرد
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 22:40

سوریه با محکومیت مداخله مستمر آمریکا در امور داخلی چین، بر حمایت خود از این کشور در دفاع از حاکمیت و امنیت آن و حفظ اصل "چین واحد" تاکید کرد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما شدیدا ادامه تشدید تنش نظامی توسط آمریکا و تهدید صلح و امنیت بین المللی در سراسر جهان از طریق معامله تسلیحاتی تحریک آمیز توسط دولت واشنگتن با تایوان را محکوم می‌کنیم و در دفاع از حاکمیت و امنیت چین در کنار چین هستیم و بر حمایت خود از اصل چین واحد تاکید می کنیم.

در این بیانیه آمده است: سوریه همواره حمایت مطلق و نامحدود خود را از تلاش‌ها و مواضع اصولی چین در برابر تلاش‌های مداخله جویانه خارجی در امور داخلی خود، چه در تایوان، هنگ کنگ یا سین کیانگ، تأیید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه آورده است: سوریه همچنین بر حق غیرقابل مذاکره یا چانه زنی چین برای اتخاذ هر اقدام و گامی برای حفاظت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود تاکید می کند.

بر اساس اصل «چین واحد»، هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با تایوان روابط رسمی داشته باشد. آمریکا نیز بر اساس این اصل قراردادهای رسمی اش را به جای تایوان با چین منعقد می‌کند، ولی همزمان به روابط «غیررسمی» اش با تایوان ادامه داده است و نماینده‌های «غیررسمی» به این منطقه می‌فرستد.

پربیننده ترین خبرها